Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10195565" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10195565 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie využívá dat ze šetření projektu REFLEX 2013, který navázal na významné mezinárodní i národní (české) projekty, jež byly v oblasti výzkumu uplatnění absolventů vysokých škol realizovány v předchozích letech (jde především o projekty CHEERS 1998 a projekty REFLEX 2006 a 2010). Po vysvětlení celkového kontextu, metodologie šetření a jeho hlavních nástrojů se první část studie věnuje analýze a interpretaci vývoje čtyř základních témat ve srovnání šetření absolventů vysokých škol v letech 2006, 2010 a2013: - Co dělají absolventi - Jak vypadá přechod ze vzdělávání do práce - Jaké mají absolventi kompetence - Jak hodnotí vysokoškolské studium Studie především ukazuje, jak se s expanzí vysokého školství v ČR a s na to navazujícím rychlým růstem počtu absolventů (především po roce 2007) postupně mění i charakteristiky jejich zaměstnatelnosti, uplatnění a využívání úrovně i oboru získaného vzdělání, odměňování i jejich spokojeností s prací i se zpětným hodnocením studia na vysoké škole.

  • Název v anglickém jazyce

    Expansion of Czech higher education and employability of graduates in the labour market : The first results of REFLEX 2013 survey

  • Popis výsledku anglicky

    The study uses data from the survey of project REFLEX 2013 which follows major international and national (Czech) projects that had been implemented in the research field of employability higher education in previous years (mainly projects CHEERS 1998 and REFLEX projects in 2006 and 2010). After explaining the overall context, methodology and main instrument of survey, the first part of the study while comparing surveys of higher education graduates from 2006, 2010 and 2013 deals with analysis and interpretation of development of the four core: - What do graduates do? - How does the transition from education to work looks like? - What competencies graduates possess? - How do they evaluate their higher education studies? The study especially shows how has characteristics of employment, utilization of level and field of acquired education, compensation and satisfaction with work and the retrospective evaluation of higher education studies gradually changed with the expansion of higher ed

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-716-8

  • Počet stran knihy

    70

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy