Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10195565" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10195565 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013
Popis výsledku v původním jazyce
Studie využívá dat ze šetření projektu REFLEX 2013, který navázal na významné mezinárodní i národní (české) projekty, jež byly v oblasti výzkumu uplatnění absolventů vysokých škol realizovány v předchozích letech (jde především o projekty CHEERS 1998 a projekty REFLEX 2006 a 2010). Po vysvětlení celkového kontextu, metodologie šetření a jeho hlavních nástrojů se první část studie věnuje analýze a interpretaci vývoje čtyř základních témat ve srovnání šetření absolventů vysokých škol v letech 2006, 2010 a2013: - Co dělají absolventi - Jak vypadá přechod ze vzdělávání do práce - Jaké mají absolventi kompetence - Jak hodnotí vysokoškolské studium Studie především ukazuje, jak se s expanzí vysokého školství v ČR a s na to navazujícím rychlým růstem počtu absolventů (především po roce 2007) postupně mění i charakteristiky jejich zaměstnatelnosti, uplatnění a využívání úrovně i oboru získaného vzdělání, odměňování i jejich spokojeností s prací i se zpětným hodnocením studia na vysoké škole.
Název v anglickém jazyce
Expansion of Czech higher education and employability of graduates in the labour market : The first results of REFLEX 2013 survey
Popis výsledku anglicky
The study uses data from the survey of project REFLEX 2013 which follows major international and national (Czech) projects that had been implemented in the research field of employability higher education in previous years (mainly projects CHEERS 1998 and REFLEX projects in 2006 and 2010). After explaining the overall context, methodology and main instrument of survey, the first part of the study while comparing surveys of higher education graduates from 2006, 2010 and 2013 deals with analysis and interpretation of development of the four core: - What do graduates do? - How does the transition from education to work looks like? - What competencies graduates possess? - How do they evaluate their higher education studies? The study especially shows how has characteristics of employment, utilization of level and field of acquired education, compensation and satisfaction with work and the retrospective evaluation of higher education studies gradually changed with the expansion of higher ed
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-716-8
Počet stran knihy
70
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—