Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218283" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=1498" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=1498</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru "Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání". Představuje výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo přispět k současnému poznání v oblasti přesvědčení českých učitelů. Výzkum zjišťoval, do jaké míry čeští učitelé považují za žádoucí měnit obsah a metody vzdělávání tak, aby lépe vyhovovaly potřebám současné společnosti, a jaké jsou jejich postoje k těm aspektům kurikulární reformy, které jsou v českém pedagogickém prostředí nové. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 553 učitelů ze 128 základních škol. Výzkum ukázal rozdíl v přesvědčeních učitelů 1. a 2. stupně povinného vzdělávání a rozdíly v postoji ke změnám a autonomii v závislosti na věku. Nejvyšší míra shody mezi učiteli panuje v otázkách potřebnosti spolupráce v pedagogickém sboru a potřebnosti konstruktivistických přístupů. Největší rozpory naopak panují v otázkách týkajících se úlohy základní školy a v postojích k autonomii učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    The Professional Convictions of Teachers at Basic (Elementary) Schools and of Students at Faculties Training Future Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the main results of a study of the professional convictions of teachers at basic school and students at faculties training future teachers undertaken as part of the research plan, The Teaching Profession and Changing Demands on Education in 2011. (Limitations of space mean we cannot present the whole survey and its results here. We therefore focus just on the main findings from the quantitative part of the study. Answers to the individual research questions will be presented in detail separately). The study was motivated by interest in gaining a better understanding of how teachers today think about their work. In the last decades society has been undergoing fundamental change and with it change in the demands on the work of the teacher. The curricular reform taking place in Czech basic schools has been placing a range of new demands on teachers. Increasing demands are affecting all the major areas of the teacher's activity. Teachers now have to keep up with more

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    34-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus