Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218283" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218283 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=1498" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=1498</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru "Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání". Představuje výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo přispět k současnému poznání v oblasti přesvědčení českých učitelů. Výzkum zjišťoval, do jaké míry čeští učitelé považují za žádoucí měnit obsah a metody vzdělávání tak, aby lépe vyhovovaly potřebám současné společnosti, a jaké jsou jejich postoje k těm aspektům kurikulární reformy, které jsou v českém pedagogickém prostředí nové. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 553 učitelů ze 128 základních škol. Výzkum ukázal rozdíl v přesvědčeních učitelů 1. a 2. stupně povinného vzdělávání a rozdíly v postoji ke změnám a autonomii v závislosti na věku. Nejvyšší míra shody mezi učiteli panuje v otázkách potřebnosti spolupráce v pedagogickém sboru a potřebnosti konstruktivistických přístupů. Největší rozpory naopak panují v otázkách týkajících se úlohy základní školy a v postojích k autonomii učitelů.
Název v anglickém jazyce
The Professional Convictions of Teachers at Basic (Elementary) Schools and of Students at Faculties Training Future Teachers
Popis výsledku anglicky
This article presents the main results of a study of the professional convictions of teachers at basic school and students at faculties training future teachers undertaken as part of the research plan, The Teaching Profession and Changing Demands on Education in 2011. (Limitations of space mean we cannot present the whole survey and its results here. We therefore focus just on the main findings from the quantitative part of the study. Answers to the individual research questions will be presented in detail separately). The study was motivated by interest in gaining a better understanding of how teachers today think about their work. In the last decades society has been undergoing fundamental change and with it change in the demands on the work of the teacher. The curricular reform taking place in Czech basic schools has been placing a range of new demands on teachers. Increasing demands are affecting all the major areas of the teacher's activity. Teachers now have to keep up with more
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
34-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—