Mezijazykový transfer při učení druhého cizího jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10227251" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10227251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezijazykový transfer při učení druhého cizího jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Při učení druhého cizího jazyka mohou být studenti vystaveni faktorům jako psychotypologie a efekt posledního studovaného jazyka, jež mohou ovlivnit, zda dojde k interferenci a transferu mezi prvním a druhým cizím jazykem v oblasti gramatiky, slovní zásoby a výslovnosti. Těchto faktorů je možno využít při výuce druhého cizího jazyka s cílem facilitovat proces učení a zefektivnit ho.
Název v anglickém jazyce
Cross-linguistic transfer in third language acquisition
Popis výsledku anglicky
When learning a second foreign language, students may be exposed to factors such as psychotypology or last language effect, which may influence whether interference and transfer will occur between the first foreign language and the second foreign language in the areas of grammar, lexis and pronunciation. These might be made use off when learning and teaching a second foreign language in order to facilitate the process and to make it more efficient.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cizí jazyky
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
15-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—