Kognitivní přístup k utváření fonetické gramotnosti českých žáků v ruském jazyce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10272258" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10272258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kognitivní přístup k utváření fonetické gramotnosti českých žáků v ruském jazyce
Popis výsledku v původním jazyce
Praxe ukazuje, že v rámci komunikativně zaměřené výuky klade odpovídající důraz na kvalitní osvojení zvukové stránky jazyka pouze malá část vyučujících. Fonetická gramotnost je tak nejčastěji utvářena intuitivně, zejména nápodobou, což zvláště u žáků středních škol považujeme za nedostatečné. Příspěvek seznamuje čtenáře s principy kognitivního, tj. uvědomělého přístupu k tomuto procesu, který dle našeho názoru nabízí řadu možností vedoucích k dosažení vyšší úrovně FG.
Název v anglickém jazyce
The Cognitive Approach to the Creation of Czech Students' Phonetic Literacy in the Russian Language
Popis výsledku anglicky
Practice shows that within the communicative approach to teaching only a small number of teachers puts the accent on a quality acquisition of the sound aspect of the language. Therefore phonetic literacy is most often shaped intuitively, mostly by imitation, which we consider insufficient especially in case of secondary school. The paper introduces the reader to the principles of cognitive, i.e. conscious approach to this process, which in our opinion offers a variety of options to reach a higher levelof phonetic literacy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1, 2014
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
156-168
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—