Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Designing diagnostic tests in Czech for young migrant learners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282082" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Designing diagnostic tests in Czech for young migrant learners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The number of migrant children attending Czech primary schools has been increasing. A child's level of communicative competence in a second language, i.e. the language of instruction, is expected to play an important role in the child's progress at school and his/her integration into (school) society. Until 2010, a child's level of communicative competence in Czech was not measured with a professionally developed instrument and as a result there was a lack of information in this area. Thanks to a set ofdiagnostic tests in Czech developed since 2010, pupils, their parents, teachers and schools, as well as researchers and the general public, can obtain information about migrant children's communicative competence in Czech. This paper describes the methodology used to develop the diagnostic instrument, notes several difficulties the test designers encountered and discusses possible solutions to these issues.

  • Název v anglickém jazyce

    Designing diagnostic tests in Czech for young migrant learners

  • Popis výsledku anglicky

    The number of migrant children attending Czech primary schools has been increasing. A child's level of communicative competence in a second language, i.e. the language of instruction, is expected to play an important role in the child's progress at school and his/her integration into (school) society. Until 2010, a child's level of communicative competence in Czech was not measured with a professionally developed instrument and as a result there was a lack of information in this area. Thanks to a set ofdiagnostic tests in Czech developed since 2010, pupils, their parents, teachers and schools, as well as researchers and the general public, can obtain information about migrant children's communicative competence in Czech. This paper describes the methodology used to develop the diagnostic instrument, notes several difficulties the test designers encountered and discusses possible solutions to these issues.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and responsibility in education: 2014: proceedings of the 11th international conference: 5th-6th June 2014, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    891-897

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku