Specifics of Visual Perception of the Augmented Reality in the Context of Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10283563" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10283563 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042814065628/1-s2.0-S1877042814065628-main.pdf?_tid=4a28f752-94c8-11e4-bd05-00000aacb35f&acdnat=1420455048_f9895434fb346090682f2e04c557953f" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042814065628/1-s2.0-S1877042814065628-main.pdf?_tid=4a28f752-94c8-11e4-bd05-00000aacb35f&acdnat=1420455048_f9895434fb346090682f2e04c557953f</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.12.432" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.12.432</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Specifics of Visual Perception of the Augmented Reality in the Context of Education
Popis výsledku v původním jazyce
Paper deals with visual perception, which is a prerequisite for the functioning of augmented reality and very important area in the context of the use of augmented reality in education. The paper aims to analyse the specifics of visual perception and lists the characteristics of augmented reality systems and applications from the perceptual point of view. Characteristics of augmented reality from the point of view of visual perception reflect primarily the form and the nature of the added information, cognitive difficulty of processing information presented to a user, its decoding and processing, properties of augmented reality systems and their potential applications in education.
Název v anglickém jazyce
Specifics of Visual Perception of the Augmented Reality in the Context of Education
Popis výsledku anglicky
Paper deals with visual perception, which is a prerequisite for the functioning of augmented reality and very important area in the context of the use of augmented reality in education. The paper aims to analyse the specifics of visual perception and lists the characteristics of augmented reality systems and applications from the perceptual point of view. Characteristics of augmented reality from the point of view of visual perception reflect primarily the form and the nature of the added information, cognitive difficulty of processing information presented to a user, its decoding and processing, properties of augmented reality systems and their potential applications in education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
159
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
598-604
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—