Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Functions of Augmented Reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10385064" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10385064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11916&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11916&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Functions of Augmented Reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Th e theoretical study presented in this paper focuses on the use of augmented reality systems in education. It analyses the specifi c characteristics of augmented reality and, in the context of these parameters, it formulates didactic specifi cs of augmented reality given by the complex of didactically relevant parameters of the didactic means that distinguish it from other devices in terms of supporting the accomplishment of educational intentions. Th e paper also defi nes educational intentions of using augmented reality for increasing the informational value, exposition of temporally and spatially disparate processes and phenomena, simulations of phenomena, events and processes, acquisition and building of competence in specifi c situations and instructing in activities. Following the educational intentions, the paper also proposes complex organisational criteria for the use of augmented reality applications, which include, in particular, the proposed location for the implementation of augmented reality, the number of students for whom augmented reality is intended, the anticipated role of a student in augmented reality, required mobility and required parameters of content presentation.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Functions of Augmented Reality

  • Popis výsledku anglicky

    Th e theoretical study presented in this paper focuses on the use of augmented reality systems in education. It analyses the specifi c characteristics of augmented reality and, in the context of these parameters, it formulates didactic specifi cs of augmented reality given by the complex of didactically relevant parameters of the didactic means that distinguish it from other devices in terms of supporting the accomplishment of educational intentions. Th e paper also defi nes educational intentions of using augmented reality for increasing the informational value, exposition of temporally and spatially disparate processes and phenomena, simulations of phenomena, events and processes, acquisition and building of competence in specifi c situations and instructing in activities. Following the educational intentions, the paper also proposes complex organisational criteria for the use of augmented reality applications, which include, in particular, the proposed location for the implementation of augmented reality, the number of students for whom augmented reality is intended, the anticipated role of a student in augmented reality, required mobility and required parameters of content presentation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    311-328

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus