Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How teachers reflect on textbook materials and how they utilise them

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10286327" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10286327 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://biriwa.com/iartem/ejournal/volume6.3/papers/Paper4_Star%C3%A1_Jana-Kr%C4%8Dm%C3%A1%C5%99ov%C3%A1_Tereza_How_teachers_reflect_on_textbook_materials_and_how_they_utilise_them_IARTEM_eJournal_6.3.pdf" target="_blank" >http://biriwa.com/iartem/ejournal/volume6.3/papers/Paper4_Star%C3%A1_Jana-Kr%C4%8Dm%C3%A1%C5%99ov%C3%A1_Tereza_How_teachers_reflect_on_textbook_materials_and_how_they_utilise_them_IARTEM_eJournal_6.3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How teachers reflect on textbook materials and how they utilise them

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper provides an overview of research findings and information in the area of teachers' use of textbook materials. Furthermore, it presents the results of qualitative research dedicated to this issue, which was carried out with three Czech primaryschool teachers. These results were acquired on the basis of direct lesson observations as well as analysis of video recordings and interviews. The results show what innovative textbook materials can bring to teachers, who is open to thinking about subject matter and its didactic transformations, and what they can bring to those who are less open or less willing to dedicate their time and attention to this reflection. The results also offer some findings regarding what textbook materials should look like if these groups of teachers are to work with them effectively. The selected teachers see themselves as the ones who decide on instructional content although they base their decisions on textbook materials. Interpretation of the methodol

  • Název v anglickém jazyce

    How teachers reflect on textbook materials and how they utilise them

  • Popis výsledku anglicky

    This paper provides an overview of research findings and information in the area of teachers' use of textbook materials. Furthermore, it presents the results of qualitative research dedicated to this issue, which was carried out with three Czech primaryschool teachers. These results were acquired on the basis of direct lesson observations as well as analysis of video recordings and interviews. The results show what innovative textbook materials can bring to teachers, who is open to thinking about subject matter and its didactic transformations, and what they can bring to those who are less open or less willing to dedicate their time and attention to this reflection. The results also offer some findings regarding what textbook materials should look like if these groups of teachers are to work with them effectively. The selected teachers see themselves as the ones who decide on instructional content although they base their decisions on textbook materials. Interpretation of the methodol

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IARTEM e - Journal

  • ISSN

    1837-2104

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    67-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus