Jak se učitelé učí? Role videonahrávky v procesu změny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088157" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak se učitelé učí? Role videonahrávky v procesu změny
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is dedicated to the methodology and results of the research (participatory action research design) focused on educational communication. The sample consisted of eight teachers who did not have extensive knowledge of the theory of educational communication, but they were open to change their teaching toward dialogical teaching. Methods: video study, reflective interviews and focus group. The data analysis showed that teachers changed their communication practices.
Název v anglickém jazyce
How teachers learn? The role of videorecordings in a process of change
Popis výsledku anglicky
The paper is dedicated to the methodology and results of the research (participatory action research design) focused on educational communication. The sample consisted of eight teachers who did not have extensive knowledge of the theory of educational communication, but they were open to change their teaching toward dialogical teaching. Methods: video study, reflective interviews and focus group. The data analysis showed that teachers changed their communication practices.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů