Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computing teachers in basic schools and their role in education today

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582462" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582462 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computing teachers in basic schools and their role in education today

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The methods of teaching in basic schools have been changing in the emerging knowledge society, as it is indicated by the utilization of and approach towards modern and communication technologies. One of the major changes concerns the teaching and learning of information and communication technologies, and the related training of future computing teachers. At the same time, however, the question arises concerning further training of the teaching staff who teach the subject but did not pass respective undergraduate training. Therefore, it is imperative that these teachers complete their education in courses or as part of further education of teachers. The role of computing teachers extends, among other things, to developing educational materials, creating websites, and understanding the field of computer networks.

  • Název v anglickém jazyce

    Computing teachers in basic schools and their role in education today

  • Popis výsledku anglicky

    The methods of teaching in basic schools have been changing in the emerging knowledge society, as it is indicated by the utilization of and approach towards modern and communication technologies. One of the major changes concerns the teaching and learning of information and communication technologies, and the related training of future computing teachers. At the same time, however, the question arises concerning further training of the teaching staff who teach the subject but did not pass respective undergraduate training. Therefore, it is imperative that these teachers complete their education in courses or as part of further education of teachers. The role of computing teachers extends, among other things, to developing educational materials, creating websites, and understanding the field of computer networks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October 2017

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    622-626

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus