Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Training Primary School Teachers - Issues and Trends in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10289563" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10289563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814036118/pdf?md5=aeb1e89a8a255a9d4836a1467859ad1b&pid=1-s2.0-S1877042814036118-main.pdf" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814036118/pdf?md5=aeb1e89a8a255a9d4836a1467859ad1b&pid=1-s2.0-S1877042814036118-main.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.187" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.05.187</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Training Primary School Teachers - Issues and Trends in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Training teachers of all school levels has been a long-term fundamental issue in the Czech Republic. Significant attention is paid to training primary school teachers as primary school has undergone a vast transformation recently. As a part of this transformation, training primary school teachers is being innovated in terms of current trends emerging in other European countries. Along with these innovative steps, a number of issues have come up, such as which form of teacher training for this level of the school system is the most appropriate. Among the most frequent issues belong the following: to what extent the training should be academic, what should be the ratio of practical training to theoretical training, whether this training should be provided by universities or individual institutes, what should be the length of the study and final graduation. Broad discussion is held on the content of the study programmes as such, on the extent of their variability leading to prospective te

  • Název v anglickém jazyce

    Training Primary School Teachers - Issues and Trends in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Training teachers of all school levels has been a long-term fundamental issue in the Czech Republic. Significant attention is paid to training primary school teachers as primary school has undergone a vast transformation recently. As a part of this transformation, training primary school teachers is being innovated in terms of current trends emerging in other European countries. Along with these innovative steps, a number of issues have come up, such as which form of teacher training for this level of the school system is the most appropriate. Among the most frequent issues belong the following: to what extent the training should be academic, what should be the ratio of practical training to theoretical training, whether this training should be provided by universities or individual institutes, what should be the length of the study and final graduation. Broad discussion is held on the content of the study programmes as such, on the extent of their variability leading to prospective te

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    141

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1112-1115

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus