Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-mathematical aspects of mathematics textbooks - what are the values and who is responsible for them

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10290506" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10290506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-mathematical aspects of mathematics textbooks - what are the values and who is responsible for them

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of text and picture analysis of a set of mathematics textbooks for primary schools written by a team of two authors. The analysis is supplemented by in-depth interviews with the main author and with the editor from the publishing house. The author of the paper tries to find an answer to the question what values are implicitly handed over to the younger generation and who is responsible for their selection into the textbooks. The findings suggest that cultural values are "accidental" rather than deliberate and none of the parties involved feels any obligation to pay any special attention to them.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-mathematical aspects of mathematics textbooks - what are the values and who is responsible for them

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of text and picture analysis of a set of mathematics textbooks for primary schools written by a team of two authors. The analysis is supplemented by in-depth interviews with the main author and with the editor from the publishing house. The author of the paper tries to find an answer to the question what values are implicitly handed over to the younger generation and who is responsible for their selection into the textbooks. The findings suggest that cultural values are "accidental" rather than deliberate and none of the parties involved feels any obligation to pay any special attention to them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    APLIMAT 2015: 14th Conference on Applied Mathematics: Proceedings

  • ISBN

    978-80-227-4314-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    589-601

  • Název nakladatele

    Institute of Mathematics and Physics, Faculty of Mechanical Engineering, Slovak University of Technology, Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava, Slovensko

  • Místo konání akce

    Bratislava, Slovak University of Technology

  • Datum konání akce

    3. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku