Non-mathematical aspects of mathematics textbooks - what are the values and who is responsible for them
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10290506" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10290506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-mathematical aspects of mathematics textbooks - what are the values and who is responsible for them
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents results of text and picture analysis of a set of mathematics textbooks for primary schools written by a team of two authors. The analysis is supplemented by in-depth interviews with the main author and with the editor from the publishing house. The author of the paper tries to find an answer to the question what values are implicitly handed over to the younger generation and who is responsible for their selection into the textbooks. The findings suggest that cultural values are "accidental" rather than deliberate and none of the parties involved feels any obligation to pay any special attention to them.
Název v anglickém jazyce
Non-mathematical aspects of mathematics textbooks - what are the values and who is responsible for them
Popis výsledku anglicky
The paper presents results of text and picture analysis of a set of mathematics textbooks for primary schools written by a team of two authors. The analysis is supplemented by in-depth interviews with the main author and with the editor from the publishing house. The author of the paper tries to find an answer to the question what values are implicitly handed over to the younger generation and who is responsible for their selection into the textbooks. The findings suggest that cultural values are "accidental" rather than deliberate and none of the parties involved feels any obligation to pay any special attention to them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
APLIMAT 2015: 14th Conference on Applied Mathematics: Proceedings
ISBN
978-80-227-4314-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
589-601
Název nakladatele
Institute of Mathematics and Physics, Faculty of Mechanical Engineering, Slovak University of Technology, Bratislava
Místo vydání
Bratislava, Slovensko
Místo konání akce
Bratislava, Slovak University of Technology
Datum konání akce
3. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—