Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové profesní výzvy učitele po jmenování ředitelem školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10296011" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10296011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11206&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11206&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové profesní výzvy učitele po jmenování ředitelem školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku upozorňujeme na specifické postavení ředitelů českých škol, u nichž je patrná nutnost obsáhnout profesní kompetence pro oblast výchovy a vzdělávání na jedné straně a způsobilosti v managementu školy na straně druhé. Tento přestup z jedné profese do druhé, často ze dne na den, představuje v kariéře učitele určité schizma, provázené mj. prožitky osamocenosti ve funkci a nepřipravenosti na nové role. Proto jsme naše zkoumání zaměřili k otázkám adaptace (kdysi) začínajících ředitelů na nové profesní odpovědnosti a výzvy. Pozornost jsme soustředili především na potenciální zdroje profesního rozvoje ředitele: 1. pedagogická zkušenost jako odrazový můstek k řešení manažerských problémů na úrovni školy, 2. představa efektivního manažera školy, 3. ředitelské vzory jako zdroj učení a nápodoby a 4. postoje k ředitelskému vzdělávání. Analýzou výpovědí našich respondentů v rámci skupinových rozhovorů jsme se pokusili přispět k rozšíření poznatků o složitém a závažném procesu stávání se

  • Název v anglickém jazyce

    New Professional Challenges for the Teacher after Appointment as School Director

  • Popis výsledku anglicky

    In this article we draw attention to the specific position of directors of Czech schools, among whom there is a clear need to possess professional competence in the field of teaching on the one hand, and skills in management of the school on the other hand. This move from one profession to another, of en overnight, presents a certain schism in the career of a teacher, of en involving feelings of isolation in the job and lack of preparation for the new role. For this reason our study focused on questionsof adaptation of (once) new directors to their new professional responsibilities and challenges. We concentrated out attention primarily on the potential sources for the professional development of the director: 1. Teaching experience as a springboard for the tackling of managerial problems at school level, 2. Idea of effective manager of school, 3. Director models as a source of learning and imitation and 4. Attitudes to education in directorship. On the basis of the answers of our res

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    177-192

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus