Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Competences are Expected to Be Gained at Schools?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F15%3A43886955" target="_blank" >RIV/44555601:13510/15:43886955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Competences are Expected to Be Gained at Schools?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    New times require new skills in new areas. This is the reason why the structure and syllabus are becoming obsolete. Many teams of teachers study new content of teaching materials and new ways of teaching. These efforts are supported by different organizations, beginning with the leadership of schools across the state authorities to the bodies of the European Union. In our study, we examined the students' point of view, both potential and current, as well as the former. We focused on the research skillswhich "ordinary people", according to their opinion, need for their personal and professional life. We sought to determine the knowledge and skills that should be part of the studies according to these people, and on the other hand, to point out things which they would gladly give up. We researched among schools at all levels, although our priorities were primarily the college level studies. Our assumptions were confirmed in many ways. However, many of the requirements were inconsistent

  • Název v anglickém jazyce

    What Competences are Expected to Be Gained at Schools?

  • Popis výsledku anglicky

    New times require new skills in new areas. This is the reason why the structure and syllabus are becoming obsolete. Many teams of teachers study new content of teaching materials and new ways of teaching. These efforts are supported by different organizations, beginning with the leadership of schools across the state authorities to the bodies of the European Union. In our study, we examined the students' point of view, both potential and current, as well as the former. We focused on the research skillswhich "ordinary people", according to their opinion, need for their personal and professional life. We sought to determine the knowledge and skills that should be part of the studies according to these people, and on the other hand, to point out things which they would gladly give up. We researched among schools at all levels, although our priorities were primarily the college level studies. Our assumptions were confirmed in many ways. However, many of the requirements were inconsistent

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    649-656

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400083