Dilemmas of Teacher's Authority
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10311910" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10311910 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dilemmas of Teacher's Authority
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with teacher authority from the point of view of dilemmas it can cause when used in education. In the first part authors try to define the term dilemma in association with authority by comparing it to antinomy. The work then introducesseveral approaches to teacher authority dilemmas, including the ones of Fromm, Fink and other renowned scholars. Further, dilemmas associated with exercising of teacher authority are presented using examples from current research dealing with this phenomenon. The authors also present results of two of their recent surveys focusing on student teachers' understanding of teacher authority dilemmas and teacher interaction styles that may cause them. Based on the literature and research authors in the last part of their article show most common and controversial teacher dilemmas related to the use of authority.
Název v anglickém jazyce
Dilemmas of Teacher's Authority
Popis výsledku anglicky
The article deals with teacher authority from the point of view of dilemmas it can cause when used in education. In the first part authors try to define the term dilemma in association with authority by comparing it to antinomy. The work then introducesseveral approaches to teacher authority dilemmas, including the ones of Fromm, Fink and other renowned scholars. Further, dilemmas associated with exercising of teacher authority are presented using examples from current research dealing with this phenomenon. The authors also present results of two of their recent surveys focusing on student teachers' understanding of teacher authority dilemmas and teacher interaction styles that may cause them. Based on the literature and research authors in the last part of their article show most common and controversial teacher dilemmas related to the use of authority.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia z Teorii Wychovania
ISSN
2083-0998
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
117-134
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—