Constructivism in teaching the mother tongue or how to teach the Czech language better to Czech-speaking children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313911" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Constructivism in teaching the mother tongue or how to teach the Czech language better to Czech-speaking children
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the opportunities presented by pedagogical constructivism in teaching the Czech language. The author briefly outlines the implicit links between traditions in Czech pedagogy and the rationality of pedagogic constructivism. The benefits of a professional approach to children's pre-concepts are documented through two specific topics: the curriculum on sentences and the curriculum on verb tenses. In the conclusion she defines the conditions which are a necessary prerequisite for theprofessional work of a constructivist-oriented pedagogue teaching the Czech language.
Název v anglickém jazyce
Constructivism in teaching the mother tongue or how to teach the Czech language better to Czech-speaking children
Popis výsledku anglicky
The article deals with the opportunities presented by pedagogical constructivism in teaching the Czech language. The author briefly outlines the implicit links between traditions in Czech pedagogy and the rationality of pedagogic constructivism. The benefits of a professional approach to children's pre-concepts are documented through two specific topics: the curriculum on sentences and the curriculum on verb tenses. In the conclusion she defines the conditions which are a necessary prerequisite for theprofessional work of a constructivist-oriented pedagogue teaching the Czech language.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
65
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
499-508
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—