Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Constructivism in teaching the mother tongue or how to teach the Czech language better to Czech-speaking children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313911" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Constructivism in teaching the mother tongue or how to teach the Czech language better to Czech-speaking children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the opportunities presented by pedagogical constructivism in teaching the Czech language. The author briefly outlines the implicit links between traditions in Czech pedagogy and the rationality of pedagogic constructivism. The benefits of a professional approach to children's pre-concepts are documented through two specific topics: the curriculum on sentences and the curriculum on verb tenses. In the conclusion she defines the conditions which are a necessary prerequisite for theprofessional work of a constructivist-oriented pedagogue teaching the Czech language.

  • Název v anglickém jazyce

    Constructivism in teaching the mother tongue or how to teach the Czech language better to Czech-speaking children

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the opportunities presented by pedagogical constructivism in teaching the Czech language. The author briefly outlines the implicit links between traditions in Czech pedagogy and the rationality of pedagogic constructivism. The benefits of a professional approach to children's pre-concepts are documented through two specific topics: the curriculum on sentences and the curriculum on verb tenses. In the conclusion she defines the conditions which are a necessary prerequisite for theprofessional work of a constructivist-oriented pedagogue teaching the Czech language.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    499-508

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus