Distinct mathematics teaching practices: Patterns of argumentation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10317230" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10317230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01289841/document" target="_blank" >https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01289841/document</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Distinct mathematics teaching practices: Patterns of argumentation
Popis výsledku v původním jazyce
This analysis of several mathematics lessons in two teachers' classrooms looks for characteristic patterns of argumentation and justification, specifically at the presence and types of warrants required, provided, and accepted - in the social environment of the classrooms - for mathematical claims. A question is posed whether these could be useful as descriptors of distinct justification-related teaching practices.
Název v anglickém jazyce
Distinct mathematics teaching practices: Patterns of argumentation
Popis výsledku anglicky
This analysis of several mathematics lessons in two teachers' classrooms looks for characteristic patterns of argumentation and justification, specifically at the presence and types of warrants required, provided, and accepted - in the social environment of the classrooms - for mathematical claims. A question is posed whether these could be useful as descriptors of distinct justification-related teaching practices.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE NINTH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME9)
ISBN
978-80-7290-844-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
3174-3175
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
4. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000466853904075