Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speaking in and about the mathematics classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364847" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364847 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Speaking in and about the mathematics classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Learning can be conceptualised in terms of progressively enhanced participation in forms of institutionalised social practice, where discourses form key components of that practice. Students are initiated into the discourse of the mathematics classroom: a discourse with its own technical vocabulary and discursive and social conventions. Mathematics teachers similarly participate in a discourse community in which the mathematics classroom and its objects, agents and events provide the subjects of professional discourse and for which language mediates the experience of the classroom and the professional learning that experience engenders. This workshop addresses theoretical, methodological and practical issues associated with language use and the mathematics classroom. It draws on the video-based research program led by the International Centre for Classroom Research (ICCR) at the University of Melbourne, Australia. The workshop is presented in three parts, each highlighting a distinct discourse community: students; teachers; workshop participants. Session 1. Students speaking inside the classroom Session 2. Teachers speaking about the classroom Session 3. Workshop participants speaking about video from mathematics classrooms

  • Název v anglickém jazyce

    Speaking in and about the mathematics classroom

  • Popis výsledku anglicky

    Learning can be conceptualised in terms of progressively enhanced participation in forms of institutionalised social practice, where discourses form key components of that practice. Students are initiated into the discourse of the mathematics classroom: a discourse with its own technical vocabulary and discursive and social conventions. Mathematics teachers similarly participate in a discourse community in which the mathematics classroom and its objects, agents and events provide the subjects of professional discourse and for which language mediates the experience of the classroom and the professional learning that experience engenders. This workshop addresses theoretical, methodological and practical issues associated with language use and the mathematics classroom. It draws on the video-based research program led by the International Centre for Classroom Research (ICCR) at the University of Melbourne, Australia. The workshop is presented in three parts, each highlighting a distinct discourse community: students; teachers; workshop participants. Session 1. Students speaking inside the classroom Session 2. Teachers speaking about the classroom Session 3. Workshop participants speaking about video from mathematics classrooms

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    477-479

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100050