Moral disengagement from bullying: The effects of gender and classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00436115" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00436115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Moral disengagement from bullying: The effects of gender and classroom
Popis výsledku v původním jazyce
We examined the effects of gender and classroom membership on moral disengagement?cognitive justifications of detrimental conduct. Sixth-graders aged 11 to 13 years (N = 273) participated in the study. Bullying was registered using the Olweus Bully/Victim Questionnaire and moral disengagement was measured on a 14-item scale designed for this study. The study showed that moral disengagement related to bullying and varied as a function of gender, which supports the relevance of considering gender in moraleducation anti-bullying programs. Next, the study revealed significant differences in moral disengagement between classrooms. This finding points to the need to elucidate associations between moral disengagement and classroom characteristics.
Název v anglickém jazyce
Moral disengagement from bullying: The effects of gender and classroom
Popis výsledku anglicky
We examined the effects of gender and classroom membership on moral disengagement?cognitive justifications of detrimental conduct. Sixth-graders aged 11 to 13 years (N = 273) participated in the study. Bullying was registered using the Olweus Bully/Victim Questionnaire and moral disengagement was measured on a 14-item scale designed for this study. The study showed that moral disengagement related to bullying and varied as a function of gender, which supports the relevance of considering gender in moraleducation anti-bullying programs. Next, the study revealed significant differences in moral disengagement between classrooms. This finding points to the need to elucidate associations between moral disengagement and classroom characteristics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
280-291
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—