Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Classroom Collective Moral Disengagement Scale: A Czech validation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00437713" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00437713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Classroom Collective Moral Disengagement Scale: A Czech validation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Moral disengagement can be conceptualized not only as an individual, but also as a classroom characteristic. This study examined psychometric properties of the Czech version of the Classroom Collective Moral Disengagement Scale (CCMDS; Gini, Pozzoli, andBussey, 2013) and associations of the scale?s score to gender, behaviors in bullying, and collective efficacy to stop peer aggression. The sample consisted of 517 sixth-graders from public elementary schools. The participants filled the CCMDS, the Olweus Bully/Victim Questionnaire, and the scale for measuring collective efficacy to stop peer aggression (Barchia & Bussey, 2011). Confirmatory factor analysis and internal consistency analysis reached acceptable results. Next, the study indicated several plausible links of the scale?s score to behaviors in bullying, gender, and collective efficacy. In sum, the scale can be considered a useful instrument applicable in diverse cultural contexts.

  • Název v anglickém jazyce

    The Classroom Collective Moral Disengagement Scale: A Czech validation

  • Popis výsledku anglicky

    Moral disengagement can be conceptualized not only as an individual, but also as a classroom characteristic. This study examined psychometric properties of the Czech version of the Classroom Collective Moral Disengagement Scale (CCMDS; Gini, Pozzoli, andBussey, 2013) and associations of the scale?s score to gender, behaviors in bullying, and collective efficacy to stop peer aggression. The sample consisted of 517 sixth-graders from public elementary schools. The participants filled the CCMDS, the Olweus Bully/Victim Questionnaire, and the scale for measuring collective efficacy to stop peer aggression (Barchia & Bussey, 2011). Confirmatory factor analysis and internal consistency analysis reached acceptable results. Next, the study indicated several plausible links of the scale?s score to behaviors in bullying, gender, and collective efficacy. In sum, the scale can be considered a useful instrument applicable in diverse cultural contexts.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů