Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porozumění čtenému - vývojová dynamika a jeho předpoklady

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318966" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318966 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porozumění čtenému - vývojová dynamika a jeho předpoklady

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika bylo přispět k poznání, jaké formy porozumění čtenému existují a jak se porozumění čtenému v průběhu školní docházky na 1. st. ZŠ rozvíjí.. Kapitola obsahuje popis použitých nástrojů pro hodnocení porozumění čtenému - jednak těch, které jsou v naší zemi běžně k dispozici a dále nástrojů nových, které vycházely z inspirativních zdrojů v zahraniční literatuře. Nové nástroje byly teoretizovány, připraveny, pilotně prověřeny a upraveny a použity ve výzkumu žáků 1.-4. ročníků ZŠ. Popisovány jsou nejprve popisné charakteristiky různých testů porozumění, a to porozumění větným celkům a porozumění kontextuálním textům zprostředkovaným pomocí hlasitého a tichého čtení. V analytickém zpracování jsou analyzovány vztahy k nástrojům, které se staly našimi měřítky porozumění. Sledován je vztah mezi kognitivními schopnostmi, jazykovými schopnostmi, zahrnujícími složku fonologickou, morfologicko-syntaktickou i sémantickou a č

  • Název v anglickém jazyce

    eading comprehension - developmental dynamics and its predictors

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the project GACR Reading comprehension - Typical Development and Its Risks is to contribute to the knowledge about the forms of comprehension and reading comprehension development during first grades of elementary school. In the present chapter, we focus on the description of the measures used for reading comprehension assessment. Besides tests already widely available in our country, we introduce newly constructed tests, in which we responded to the strongest theoretical challenges fromliterature abroad. The new tests were constructed based on the theoretical background, piloted, edited and used in research of students from 1 st to 4 th grade of elementary schools. First, we present results of descriptive statistics of the different reading comprehension tests - in a sentence comprehension task, and story comprehension tasks in formats of oral and silent reading. In further analysis, we investigate the relationships to tests selected as comprehension measures - we exa

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-862-2

  • Počet stran výsledku

    42

  • Strana od-do

    85-126

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly