Porozumění čtenému z pohledu učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318979" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porozumění čtenému z pohledu učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola v kolektivní monografii se věnuje faktorům prostředí školy, které ovlivňují proces osvojování gramotnosti, se zvláštním zřetelem na rozvoj porozumění čtenému textu. Pro účely projektu Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika byl nově vytvořen nestandardizovaný Dotazník pro učitele, jehož úkolem bylo mapovat didaktické a metodické postoje učitelů, dále pak konkrétní postupy a aktivity, které učitelé používají pro podporu čtení, potažmo porozumění čtenému, a nakonec i postupy řešení čtenářských obtíží. V této kapitole je představen design dotazníku včetně jeho teoretických východisek a prezentovány jsou jeho výstupy.
Název v anglickém jazyce
Reading comprehension from the teacher's perspective
Popis výsledku anglicky
The chapter pays attention to the factors of the school environment which affect the process of literacy acquisition, particularly the development of reading comprehension. For the purpose of the project "Reading comprehension - typical development and its risks" a non-standardized "Questionnaire for teachers" was created. Its aim is to investigate teachers' didactical and methodical attitudes, and also specific activities and strategies which the teachers use for the support of reading skills development and reading comprehension. It also investigates the solving procedures of reading problems. The design of the questionnaire, including both the theoretical framework and its results, are presented in this chapter.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu
ISBN
978-80-7290-862-2
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
165-185
Počet stran knihy
232
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—