Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porozumění čtenému z pohledu učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318979" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318979 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porozumění čtenému z pohledu učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola v kolektivní monografii se věnuje faktorům prostředí školy, které ovlivňují proces osvojování gramotnosti, se zvláštním zřetelem na rozvoj porozumění čtenému textu. Pro účely projektu Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika byl nově vytvořen nestandardizovaný Dotazník pro učitele, jehož úkolem bylo mapovat didaktické a metodické postoje učitelů, dále pak konkrétní postupy a aktivity, které učitelé používají pro podporu čtení, potažmo porozumění čtenému, a nakonec i postupy řešení čtenářských obtíží. V této kapitole je představen design dotazníku včetně jeho teoretických východisek a prezentovány jsou jeho výstupy.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading comprehension from the teacher's perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter pays attention to the factors of the school environment which affect the process of literacy acquisition, particularly the development of reading comprehension. For the purpose of the project "Reading comprehension - typical development and its risks" a non-standardized "Questionnaire for teachers" was created. Its aim is to investigate teachers' didactical and methodical attitudes, and also specific activities and strategies which the teachers use for the support of reading skills development and reading comprehension. It also investigates the solving procedures of reading problems. The design of the questionnaire, including both the theoretical framework and its results, are presented in this chapter.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-862-2

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    165-185

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly