Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstrukční úlohy v řešeních žáků napříč ročníky základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319232" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konstrukční úlohy v řešeních žáků napříč ročníky základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se obtíží žáků 1. a 2. stupně s řešením konstrukčních úloh. Tyto obtíže byly zjišťovány formou klinických rozhovorů s žáky nad řešeními vybraných diagnostických úloh. Identifikovali jsme následující obtíže: žáci mají potíže s rozlišováním teoretického prostoru a prostoru reprezentací (např. s útvarem nepracují jako s teoretickým objektem, ale ztotožňují ho s náčrtem); žáci mají tendenci uvažovat o prototypech geometrických objektů, a tudíž objektům přisuzovat i vlastnosti, které nejsou nutné a mají nahodilý charakter (např. pracují i s polohou a velikostí objektů); žáci provádějí nekorektní konstrukce, Obtíže jsou popsány a ilustrovány žákovskými řešeními a úryvky z rozhovorů. Dále jsou uvedeny jejich pravděpodobné obtíže a načrtnuta možnost reedukace. Výsledky našeho výzkumu jsou dány do souvislosti s výsledky mezinárodních výzkumů, národního testování i s výsledky našeho online šetření mezi učiteli 1. stupně a učiteli matematiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Construction tasks in solutions of pupils in all grades of primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter consists of results of research aimed at primary school pupils and their problems in solving construction tasks in mathematics. The difficulties were identified via clinical interviews with pupils over solutions of selected diagnostic tasks.The following problems were identified: pupils have problems with the distinction between the theoretical space and the space of representations (e.g., they do not work with a shape as a theoretical object but match it with its drawing); pupils tend to reason about prototypes of geometrical objects and thus attribute to the objects features which are not necessary or which are arbitrary (such as their placement or size); pupils make incorrect constructions, The difficulties are described and illustratedby pupils' solutions and extracts from the interviews. Their probable causes and re-education are outlined. Our research results are connected to results of related international research, national testing and results of our online surve

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

  • ISBN

    978-80-246-3234-6

  • Počet stran výsledku

    47

  • Strana od-do

    133-179

  • Počet stran knihy

    464

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly