Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Unidentifiable: Children of Czech Citizens Whose Mother Tongue is not Czech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10326752" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10326752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.06.004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.06.004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.06.004" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.06.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Unidentifiable: Children of Czech Citizens Whose Mother Tongue is not Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Discussions on integrating students whose mother tongue is not Czech into the Czech education system tend to concentrate on foreign nationals but often fail to take into account those students whose parents are Czech citizens but whose mother tongue is not the language of majority society. Data from the Czech population census confirm that there are a significant number of such people in the Czech Republic. It is therefore possible that at least some children who have Czech citizenship in fact grow up in a foreign-language environment and therefore may have difficulties with the Czech language when they start school. Nevertheless, there are very few measures designed to support the linguistic integration of those children whose mother tongue is not Czech. By analysing the statistical data from population censuses the article aims to show that the potential number of such children currently significant and may even increase in the future. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

  • Název v anglickém jazyce

    The Unidentifiable: Children of Czech Citizens Whose Mother Tongue is not Czech

  • Popis výsledku anglicky

    Discussions on integrating students whose mother tongue is not Czech into the Czech education system tend to concentrate on foreign nationals but often fail to take into account those students whose parents are Czech citizens but whose mother tongue is not the language of majority society. Data from the Czech population census confirm that there are a significant number of such people in the Czech Republic. It is therefore possible that at least some children who have Czech citizenship in fact grow up in a foreign-language environment and therefore may have difficulties with the Czech language when they start school. Nevertheless, there are very few measures designed to support the linguistic integration of those children whose mother tongue is not Czech. By analysing the statistical data from population censuses the article aims to show that the potential number of such children currently significant and may even increase in the future. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    192

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24 June 2015

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    26-32

  • Kód UT WoS článku

    000380489400004

  • EID výsledku v databázi Scopus