Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pojetí českých a britských žáků o evoluci a přírodním výběru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10329923" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10329923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pojetí českých a britských žáků o evoluci a přírodním výběru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje výsledky komparativního výzkumu, který byl uskutečněn mezi žáky českých, anglických a skotských škol sekundárního stupně vzdělávání (ISCED 2-3). V rámci výzkumu jsou mapovány představy žáků o evoluci a přírodním výběru. Dále je zjišťováno, která evoluční témata jsou pro žáky náročná k pochopení při výuce. Data byla získávána pomocí online dotazníku. Při statistickém zpracování byly samostatně vyhodnoceny odpovědi českých a britských žáků. Výsledky ukazují, že vizuální představa pojmu evoluce se jak u českých tak britských žáků vztahuje převážně k evoluci člověka, kdežto představa o pojmu přírodní výběr je více rozdílná. Z určitých odpovědí je zřejmé, že někteří čeští i britští žáci sdílejí konkrétní nejasnosti a miskoncepce o evoluci a přírodním výběru. Také je patrné, že některá témata jsou pro žáky velmi náročná k pochopení.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding of Czech and British students about evolution and natural selection

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of comparative research that was carried out among Czech, English and Scottish pupils of secondary education (ISCED 2-3). The research verifies the opinions about evolution and natural selection. Further, it ascertains which evolutionary topics are difficult for pupils to understand. The data were gathered via an online questionnaire. The responses from Czech pupils and British pupils were elaborated separately. In both Czech and British pupils, the results show that visual image regarding the term 'evolution' covers mostly the human evolution. The visual image of 'natural selection' is more different. Based on some responses it is clear that several Czech and British pupils share a particular confusion and misconception about evolution and natural selection.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů