Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učebnice pro žáka-cizince

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330817" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330817 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učebnice pro žáka-cizince

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době neexistují učebnice pro žáky-cizince pro jednotlivé ročníky a předměty, které by odpovídaly očekávaným obsahovým výstupům RVP ZV a zároveň zohledňovaly fakt, že čeština je pro ně jazykem cizím, či druhým. Příspěvek se zaměřuje na možnost adaptace stávajících učebnic pro žáky - nerodilé mluvčí s ohledem na jejich úroveň ovládání jazyka a na dokumenty pro vyučování cizímu jazyku, jež jsou nyní vyučujícím k dispozici (referenční popisy češtiny jako cizího jazyka a Společný evropský referenční rámec). Jsou zde představeny také výsledky šetření srovnávající úspěšnost v řešení úkolů a porozumění textu žáky-cizinci na základě dvou typů výukových materiálů - původní kapitoly v učebnici dějepisu pro nižší ročníky 2. stupně ZŠ a její upravené podoby odpovídající jazykové úrovni A2/B1.

  • Název v anglickém jazyce

    Textbooks for foreign pupils

  • Popis výsledku anglicky

    There are no textbooks for foreign pupils for each school year and subject, which would correspond to the expected outputs of RVP ZV and which would be prepared with regard to the fact that the Czech is a foreign language or second language for them. This paper focuses on the possibility of adaptation of existing textbooks for non-native speakers. The paper suggests ways of adaptation a textbook (or a part of it) for foreign pupils considering their level of proficiency and documents for foreign language teaching, which are now available to the teacher (reference descriptions of Czech as a foreign language and the Common European Framework of Reference). There are also presented the results of an investigation that compared the success rate in solving tasks and comprehension by foreign pupils based on two types of teaching materials - original chapter in the history textbook and its modified form for the language level A2 / B1.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová čeština doma a ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    36-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus