Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-Service Mathematics Teachers' Designing Teaching Supported by GeoGebra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334352" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334352 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/16:10334352

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-Service Mathematics Teachers' Designing Teaching Supported by GeoGebra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    he article reports on a design experiment aimed at designing a part of a mathematics education course focused on GeoGebra with the goal to develop student teachers' technological pedagogical and content knowledge. Based on results gained in previous stages of the design experiment reported elsewhere for Sample 1, more emphasis was laid on personal discussions and changes were made in the e-learning part. Student teachers in Sample 2 were given explicit guidelines to prepare proposals for teaching and to peer evaluate each other's work in LMS Moodle module Workshop. The research data consist of student teachers' (n1 = 24, n2 = 40) proposals for teaching supported by GeoGebra and written peer evaluations. The data were analysed in a qualitative way using modified existing frameworks and our Quality Index and then elaborated quantitatively. The results show a marked trend towards proposals of teaching in which student teachers use the potential of GeoGebra, mainly its dynamic features, and engage pupils actively with technology. There are no low quality proposals for Sample 2. On the other hand, there was no change in the types of goals student teachers set.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-Service Mathematics Teachers' Designing Teaching Supported by GeoGebra

  • Popis výsledku anglicky

    he article reports on a design experiment aimed at designing a part of a mathematics education course focused on GeoGebra with the goal to develop student teachers' technological pedagogical and content knowledge. Based on results gained in previous stages of the design experiment reported elsewhere for Sample 1, more emphasis was laid on personal discussions and changes were made in the e-learning part. Student teachers in Sample 2 were given explicit guidelines to prepare proposals for teaching and to peer evaluate each other's work in LMS Moodle module Workshop. The research data consist of student teachers' (n1 = 24, n2 = 40) proposals for teaching supported by GeoGebra and written peer evaluations. The data were analysed in a qualitative way using modified existing frameworks and our Quality Index and then elaborated quantitatively. The results show a marked trend towards proposals of teaching in which student teachers use the potential of GeoGebra, mainly its dynamic features, and engage pupils actively with technology. There are no low quality proposals for Sample 2. On the other hand, there was no change in the types of goals student teachers set.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-06134S" target="_blank" >GA16-06134S: Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL

  • ISBN

    978-1-911218-18-0

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    586-594

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    27. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku