Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10335256" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10335256 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá dílčími výsledky výzkumného projektu zaměřeného na sledování úrovně zrakové paměti, a s ní související zrakové pozornosti, u dětí a žáků se sluchovým postižením ve věkové kategorii 6 - 8 let. Pro možnost komparace se skupinou slyšících dětí a žáků stejného věkového rozmezí byly zvoleny čtyři subtesty zaměřené na aktuální stav zrakové paměti a pozornosti, jež jsou součástí dvou standardizovaných testů. Následná analýza získaných dat sloužila k ověření hypotézy o vlivu kompenzačního mechanismu při zpracování zrakových vjemů u osob se sluchovým postižením na úrovni CNS. Analýza získaných dat měla ověřit, zda skupina dětí a žáků se sluchovým postižením bude vykazovat oproti skupině slyšících vrstevníků lepší výsledky týkající se zrakové paměti a pozornosti.
Název v anglickém jazyce
The level of visual memory of children and pupils with hearing impairment
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with partial results of a research project aimed at monitoring the level of visual memory, and the associated visual attention of children and pupils with hearing impairment in the age group of 6-8 years. There were selected four subtests focused on the current state of visual memory and attention, which are part of two standardized tests, for the possibility of comparison with a group of hearing children and pupils of the same age range. Subsequent analysis of the data was used to verify the hypothesis about the influence of compensation mechanism in the processing of visual perception for people with hearing disabilities at level of CNS. The data analysis should verify whether a group of children and pupils with hearing impairment will have better results of the visual memory and attention in a comparison with a group of hearing peers.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů