Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10335256" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10335256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá dílčími výsledky výzkumného projektu zaměřeného na sledování úrovně zrakové paměti, a s ní související zrakové pozornosti, u dětí a žáků se sluchovým postižením ve věkové kategorii 6 - 8 let. Pro možnost komparace se skupinou slyšících dětí a žáků stejného věkového rozmezí byly zvoleny čtyři subtesty zaměřené na aktuální stav zrakové paměti a pozornosti, jež jsou součástí dvou standardizovaných testů. Následná analýza získaných dat sloužila k ověření hypotézy o vlivu kompenzačního mechanismu při zpracování zrakových vjemů u osob se sluchovým postižením na úrovni CNS. Analýza získaných dat měla ověřit, zda skupina dětí a žáků se sluchovým postižením bude vykazovat oproti skupině slyšících vrstevníků lepší výsledky týkající se zrakové paměti a pozornosti.

  • Název v anglickém jazyce

    The level of visual memory of children and pupils with hearing impairment

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with partial results of a research project aimed at monitoring the level of visual memory, and the associated visual attention of children and pupils with hearing impairment in the age group of 6-8 years. There were selected four subtests focused on the current state of visual memory and attention, which are part of two standardized tests, for the possibility of comparison with a group of hearing children and pupils of the same age range. Subsequent analysis of the data was used to verify the hypothesis about the influence of compensation mechanism in the processing of visual perception for people with hearing disabilities at level of CNS. The data analysis should verify whether a group of children and pupils with hearing impairment will have better results of the visual memory and attention in a comparison with a group of hearing peers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů