Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SPOLUPRÁCE MATEŘSKÉ ŠKOLY S RODINOU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10360373" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10360373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fhv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_01_2017.pdf" target="_blank" >http://fhv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_01_2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SPOLUPRÁCE MATEŘSKÉ ŠKOLY S RODINOU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie shrnuje současnou situaci v českém předškolním vzdělávání, poukazuje na faktory, které se promítají a sehrávají významnou roli v zapojení rodičů do života mateřské školy. V první části příspěvku jsou prezentovány výsledky vybraných výzkumů zaměřujících se na vztahy rodiny a školy především v českém prostředí. Ve druhé částí jsou analyzovány podmínky pro nastavení spolupráce v základních kurikulárních a legislativních dokumentech a prezentovány možnosti, jak tuto spolupráci a vztah mezi učiteli a rodiči účinně rozvíjet. Ve třetí části jsou představeny dílčí výsledky případové studie mateřské školy. Cílem výzkumného šetření je analyzovat determinanty efektivní spolupráce rodičů dětí předškolního věku a učitelek mateřských škol se zaměřením na rodičovské role.

  • Název v anglickém jazyce

    COOPERATION NURSERY SCHOOL WITH A FAMILY

  • Popis výsledku anglicky

    The study summarizes the current situation in Czech pre-school education, highlights the factors that are reflected and play a significant role in involving parents in the life of kindergarten. The first part of the paper presents the results of selected resear - ches focusing on family and school relations especially in the Czech environment. The second part analyzes the conditions for setting up cooperation in basic curricular and legislative documents and presents possibilities how to develop this cooperation and the relationship between teachers and parents. The third part presents partial results of the case study of kindergarten. The aim of the research is to analyze the determinants of effective co-operation of parents of preschool children and nursery schools with a focus on parental roles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Humanica

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    59-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus