SPOLUPRÁCE MATEŘSKÉ ŠKOLY S RODINOU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10360373" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10360373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fhv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_01_2017.pdf" target="_blank" >http://fhv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_01_2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SPOLUPRÁCE MATEŘSKÉ ŠKOLY S RODINOU
Popis výsledku v původním jazyce
Studie shrnuje současnou situaci v českém předškolním vzdělávání, poukazuje na faktory, které se promítají a sehrávají významnou roli v zapojení rodičů do života mateřské školy. V první části příspěvku jsou prezentovány výsledky vybraných výzkumů zaměřujících se na vztahy rodiny a školy především v českém prostředí. Ve druhé částí jsou analyzovány podmínky pro nastavení spolupráce v základních kurikulárních a legislativních dokumentech a prezentovány možnosti, jak tuto spolupráci a vztah mezi učiteli a rodiči účinně rozvíjet. Ve třetí části jsou představeny dílčí výsledky případové studie mateřské školy. Cílem výzkumného šetření je analyzovat determinanty efektivní spolupráce rodičů dětí předškolního věku a učitelek mateřských škol se zaměřením na rodičovské role.
Název v anglickém jazyce
COOPERATION NURSERY SCHOOL WITH A FAMILY
Popis výsledku anglicky
The study summarizes the current situation in Czech pre-school education, highlights the factors that are reflected and play a significant role in involving parents in the life of kindergarten. The first part of the paper presents the results of selected resear - ches focusing on family and school relations especially in the Czech environment. The second part analyzes the conditions for setting up cooperation in basic curricular and legislative documents and presents possibilities how to develop this cooperation and the relationship between teachers and parents. The third part presents partial results of the case study of kindergarten. The aim of the research is to analyze the determinants of effective co-operation of parents of preschool children and nursery schools with a focus on parental roles.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
59-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—