Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní vzdělávání ve Francii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10365930" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10365930 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní vzdělávání ve Francii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání ve Francii je sedmou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Studie zachovává obdobnou strukturu jako dřívější publikace v řadě, metodologicky se však kromě studia odborné literatury opírá také o vlastní empirická data autorů sebraná prostřednictvím pozorování ve školních třídách či rozhovorů s různými aktéry vzdělávacího systému (učiteli, řediteli, inspektory...). Důraz je kladen na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání. Čeští autoři poskytují pohled na francouzský vzdělávací systém &quot;zvenku&quot; (kapitoly zabývající se vzdělávací politikou, charakteristikou vzdělávacího systému, profesí učitele, kurikulem, evaluací, spravedlivostí ve vzdělávání, jazykovým vzděláváním a specifiky vzdělávání v zámořských teritoriích), pohled &quot;zevnitř&quot; pak zprostředkovává renomovaný francouzský výzkumník a sociolog vzdělávání Jean-Yves Rochex, který se v poslední kapitole zaměřuje na vývoj a současný stav vzdělanostních nerovností ve Francii. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, jejíž specifika a problémy vzdělávání nejsou českým čtenářům příliš známá. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, zástupcům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.

  • Název v anglickém jazyce

    School education in France

  • Popis výsledku anglicky

    Analytical comparative study School education in France is the 7th publication in the series School education abroad. The monograph follows the structure of previously published books, methodologically, besides the desk research, it is based on primary empirical data collected by the authors through observations in school classes or interviewss with various stakeholders of the education system (teachers, principals, inspectors...). It stresses the main topics connected to school education. Czech authors provide the &quot;ousiders&apos; perspective&quot; on the french education system (chapters dealing with education policy, charactersitics of education system, teachers&apos; profession, curriculum, evaluation, equity in education, language education and specifically education in overseas territories), the &quot;insider&apos;s&quot; view is provided by a reknowned french researcher and socioogist of education Jean-Yves Rochex, who focuses in the last chapter on the evolution and a current state of educational inequalities in France. The publication contributes to the field of comparative education and brings systematically arranged information about the country, whose specifics and problems in education are not well known to the Czech readers. It is intended for researchers and experts in the field of education, teachers and students of the Facultes of educatioin and other faculties preparing future teachers, representatives of the Ministry of education, youth and sports of the Czech Republic and other staff in the public administration who deal with education.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-3637-5

  • Počet stran knihy

    246

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy