Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problémy výuky českého jazyka v domácím vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10367186" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10367186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problémy výuky českého jazyka v domácím vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek reaguje na aktuální situaci vzrůstajícího počtu žáků vzdělávaných mimo hlavní proud v domácím prostředí místo ve standardních školách. Nezaměřuje se přímo na případné problémy doma vzdělávaných dětí, ale na jejich učitele - domácí vzdělavatele, jimiž jsou nejčastěji rodiče dětí. Ptá se na jejich pedagogickou připravenost, na vzdělávací cíle, na zvolené metody práce a na způsob výběru a uspořádání učiva, a to v klíčovém vzdělávacím předmětu - v českém jazyce. Z ankety mezi rodiči vyvozuje jejich vztah k vyučovacímu obsahu českého jazyka, především ke gramatice češtiny, přičemž se snaží odhalit příčiny negativního postoje rodičů k ní. Komentuje učebnice jakožto hlavní vzdělávací opory domácích vzdělavatelů. Řešení některých problémových bodů vidí v osvětě, v nabídce akcí pro domácí vzdělavatele zaměřených na propojení komunikační a jazykové výchovy.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of Czech language in homeschooling

  • Popis výsledku anglicky

    The article reacts to present situation of growing number of pupils educated out of mainstream in homeschooling instead of standard schools. It is not oriented towards possible problems of pupils educated at home but towards their teachers - home educators, mostly parents of these children. It deals with their pedagogical preparation, educational objectives, methodology and ways of selecting and organizing materials in a crucial educational field - Czech language. Based on survey among parents, it deduces their relation to contents of subject Czech language, mainly Czech grammar, and it tries to reveal the cause of negative attitude towards it. It comments on textbooks as a main source of support of home educators. The solution of some problematic aspects could be seen in raising awareness, preparing events for home educators oriented to linking communicative and language eucation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-17708S" target="_blank" >GA16-17708S: Domácí vzdělávání - fakta, analýzy, diagnostika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    157-164

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus