Problémy výuky českého jazyka v domácím vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10367186" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10367186 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémy výuky českého jazyka v domácím vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek reaguje na aktuální situaci vzrůstajícího počtu žáků vzdělávaných mimo hlavní proud v domácím prostředí místo ve standardních školách. Nezaměřuje se přímo na případné problémy doma vzdělávaných dětí, ale na jejich učitele - domácí vzdělavatele, jimiž jsou nejčastěji rodiče dětí. Ptá se na jejich pedagogickou připravenost, na vzdělávací cíle, na zvolené metody práce a na způsob výběru a uspořádání učiva, a to v klíčovém vzdělávacím předmětu - v českém jazyce. Z ankety mezi rodiči vyvozuje jejich vztah k vyučovacímu obsahu českého jazyka, především ke gramatice češtiny, přičemž se snaží odhalit příčiny negativního postoje rodičů k ní. Komentuje učebnice jakožto hlavní vzdělávací opory domácích vzdělavatelů. Řešení některých problémových bodů vidí v osvětě, v nabídce akcí pro domácí vzdělavatele zaměřených na propojení komunikační a jazykové výchovy.
Název v anglickém jazyce
Problems of Czech language in homeschooling
Popis výsledku anglicky
The article reacts to present situation of growing number of pupils educated out of mainstream in homeschooling instead of standard schools. It is not oriented towards possible problems of pupils educated at home but towards their teachers - home educators, mostly parents of these children. It deals with their pedagogical preparation, educational objectives, methodology and ways of selecting and organizing materials in a crucial educational field - Czech language. Based on survey among parents, it deduces their relation to contents of subject Czech language, mainly Czech grammar, and it tries to reveal the cause of negative attitude towards it. It comments on textbooks as a main source of support of home educators. The solution of some problematic aspects could be seen in raising awareness, preparing events for home educators oriented to linking communicative and language eucation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-17708S" target="_blank" >GA16-17708S: Domácí vzdělávání - fakta, analýzy, diagnostika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
157-164
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—