Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptační období pro začínající učitele: zahraniční přístupy a návrhy řešení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370036" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370036 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/17:00095377

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11678&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11678&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Adaptační období pro začínající učitele: zahraniční přístupy a návrhy řešení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie se soustředí na adaptační období pro začínající učitele jakožto příležitost pro podporu profesního rozvoje učitelů. Nejprve identifikuje výzvy, které se s tímto obdobím profesního života pojí, poté představuje zkušenosti z vybraných zemí, ve kterých je adaptační období realizováno, a nakonec diskutuje současné návrhy na implementaci adaptačního období pro začínající učitele v České republice. Se zázemím v řešení výzkumných projektů se tato studie pokouší jít vstříc současným aktivitám MŠMT spojeným se zaváděním kariérního systému pro pedagogické pracovníky a adaptačního období pro začínající učitele. Návrh novely zákona, který tyto systémové prvky podpory učitelů legislativně konstituuje, je v době vzniku tohoto textu projednáván na různých úrovních. Bude-li návrh schválen, otevírá se prostor pro dopracování a konkretizaci adaptačního období. V návaznosti na zahraniční zkušenosti a mezinárodní srovnávací studie se tento text pokusí identifikovat několik principů, jejichž naplnění se může jevit jako přínosné pro rozpracování adaptačního období. Tyto principy jsou spojeny s efektivností indukce pro začínající učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Induction Period for Novice Teachers: International experience and implementation suggestions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on induction period for novice teachers as an opportunity for the support of teachers&apos; professional development. First, we identify the challenges that teachers in this career stage face. Then, experiences with induction period from selected countries are introduced. Following this, current efforts to implement induction period for beginning teachers in the Czech Republic are discussed. Drawing on several research projects focused on novice teachers, this paper connects to current steps undertaken by the Ministry of Education to establish an official career system and induction period for teachers in the Czech Republic. At present, a bill proposal suggesting appropriate law changes is being discussed. Should it be approved, an opportunity for innovative specification of the induction period will open up. Thus this study attempts to identify such principles (based on experiences from various countries and on multinational comparison studies) the fulfilment of which can be benefi cial for beginning teachers in the long term and mitigate the threat of novice teacher drop-out.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-12956S" target="_blank" >GA15-12956S: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    4-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus