Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

První hodina francouzského jazyka - otázky cílů, naváznosti obsahu, procesů učení a motivace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370587" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    První hodina francouzského jazyka - otázky cílů, naváznosti obsahu, procesů učení a motivace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se věnuje popisu jedné vyučovací hodiny francouzštiny jako cizího jazyka. Hodina je charakterizována jako příklad zúčastněného (konstruujícího) poznávání. Forma i obsah hodiny jsou v souladu s jejím cílem, tedy s motivací žáků k dalšímu studiu cizího jazyka. Hodina byla uskutečněna na pražské základní škole s žáky ve věku 10-11 let. Učitel žáky uvádí do poznání, které obsahově pracuje se slovní zásobou z oblasti představování se a zvířat. V hodině jsou využívány zejména činnosti založené na gestech a herních prvcích. Analýza výukové jednotky obsahuje popis koncepční, tematické a kompetenčních úrovně, dále vysvětlení přístupu k učení (se) založeném na imitaci a pozitivním mezijazykovém transferu a konečně ujasnění toho, proč jsou výsledky podobně koncipovaných hodin většinou velmi uspokojivé. Mezi další problematiku textu patří obecnější didaktická a pedagogická témata, např. otázka motivace, struktura didaktické jednotky, mnohojazyčnost, strategie učení, herní prvky ve v procesu učení (se), rozdíl mezi učením a osvojováním jazyka nebo úvahy o humanisticky orientované výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    First lesson of French language - questions of aims, content, learning processes and motivation

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter contains the description of a didactic unit in French as a foreign language which corresponds to the variant of a &quot;developing teaching unit&quot; according to the terminology presented in the book. The teaching unit belongs to the field of &quot;motivational&quot; activities. It was made in a Prague primary school with children aged 10-11. The teacher with a dozen students worked some basic phrases from the field of making contact (say Hello, Goodbye) as well as the vocabulary of animals using the activities based on the game and gestures. The analysis of this teaching unit focuses on the description of the conceptual, thematic and competency levels, it explains the approach based on the imitation and the positive transfer and shows why the results of this kind of teaching are mostly very satisfactory. At the same time, the authors address some more general didactic and pedagogical questions, such as motivation, the structure of a didactic unit, multilingualism, learning strategies, game in the teaching/learning process, the difference between learning and language acquisition or humanistic values in education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-210-8758-3

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    119-134

  • Počet stran knihy

    462

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly