Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical component of mathematics education of Pre-service primary school teachers: students' Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370854" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370854 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17450/17:A1801PI1

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical component of mathematics education of Pre-service primary school teachers: students' Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents findings from the first part of the research related to the student teacher professional development and focused at this stage on primary school student teachers and their teaching practice in mathematics. The goal of this first part of our research is to gain data that would allow to bring about an effective change in the conception of primary school teacher education at two universities - University in Ostrava and Charles University in Prague. However, the findings could be of interest to the broader community of teacher educators as it cast light on student teachers&apos; need in their professional training.

  • Název v anglickém jazyce

    Practical component of mathematics education of Pre-service primary school teachers: students' Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents findings from the first part of the research related to the student teacher professional development and focused at this stage on primary school student teachers and their teaching practice in mathematics. The goal of this first part of our research is to gain data that would allow to bring about an effective change in the conception of primary school teacher education at two universities - University in Ostrava and Charles University in Prague. However, the findings could be of interest to the broader community of teacher educators as it cast light on student teachers&apos; need in their professional training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    459-466

  • Název nakladatele

    Karlova univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100048