Practical component of mathematics education of pre-service primary school teachers: students - perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801PI1" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801PI1 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/17:10370854
Výsledek na webu
<a href="http://www.semt.cz/" target="_blank" >http://www.semt.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical component of mathematics education of pre-service primary school teachers: students - perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents findings from the first part of the research related to the studentteacher professional development and focused at this stage on primary school studentteachers and their teaching practice in mathematics. The goal of this first part of ourresearch is to gain data that would allow to bring about an effective change in theconception of primary school teacher education at two universities - University in Ostrava and Charles University in Prague. However, the findings could be of interest tothe broader community of teacher educators as it cast light on student teachers'need intheir professional training.
Název v anglickém jazyce
Practical component of mathematics education of pre-service primary school teachers: students - perspective
Popis výsledku anglicky
The paper presents findings from the first part of the research related to the studentteacher professional development and focused at this stage on primary school studentteachers and their teaching practice in mathematics. The goal of this first part of ourresearch is to gain data that would allow to bring about an effective change in theconception of primary school teacher education at two universities - University in Ostrava and Charles University in Prague. However, the findings could be of interest tothe broader community of teacher educators as it cast light on student teachers'need intheir professional training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Equity and diversity in elementary mathematics education
ISBN
978-80-7290-955-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
459-466
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Místo vydání
Praha, Česká republika
Místo konání akce
Praha, Česká republika
Datum konání akce
20. 8. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—