KDYBY ŽIVOT BYL VIDEOHROU: HERNÍ STYL Z PERSPEKTIVY EGO INTEGRITY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10388465" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10388465 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081740:_____/17:00476452
Výsledek na webu
<a href="http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2013/12/sbornik2017_oprava.pdf" target="_blank" >http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2013/12/sbornik2017_oprava.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
KDYBY ŽIVOT BYL VIDEOHROU: HERNÍ STYL Z PERSPEKTIVY EGO INTEGRITY
Popis výsledku v původním jazyce
Potenciál digitálních her nabízet četné prostředky sebevyjádření patří v rámci odborného diskursu k frekventovaně diskutovaným tématům. V rámci virtuálních světů, které nabízejí transparentní a komplexní způsoby akce, mohou výzkumníci přirozeně pozorovat, jaké různé přístupy existují k dosahování třeba i identických cílů. Přestože je tento umělý prostor někdy vnímán jako nástroj pouhého eskapismu od reality, aktuální trend onlinových her může sloužit jako příklad propojení mezi realitou a fikcí. V podobném duchu by se chtěli autoři tohoto příspěvku zabývat ideou aplikace výsledků předchozího výzkumu stylů hráčů videoher na aspekty vývoje člověka v různých obdobích života. Při sledování tohoto cíle bude využito srovnání mezi koncepcí hravé ritualizace ego integrujících aktivit E. H. Eriksona a formami hraní uvnitř fikčních světů videoher, které metaforický odráží tyto sociální procesy.
Název v anglickém jazyce
LIFE AS A VIDEO GAME: PLAY STYLE FROM THE PERSPECTIVE OF EGO-INTEGRITY
Popis výsledku anglicky
Digital gaming's interactive potential is frequently discussed in scientific discourse. Virtual worlds offer transparent and complex possibilities for action within which researchers can observe many different ways players attempt to reach the same goals as they would do in real life. Despite the escapist features of these artificial spaces, online gaming can serve as an example of the interconnection between reality and fiction. Along similar lines, the authors of this paper are applying the results of previous research on styles of play into the context of various stages of human life development. In pursuit of this goal comparisons will be made between the concept of playful ritualization of ego-integrating activities from E. H. Erikson and forms of play inside video game worlds, which metaphorically reflect these social processes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-02634S" target="_blank" >GA17-02634S: Styly ego integrity v životních příbězích seniorů: narativní přístup</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PHD EXISTENCE 2017: CESKO-SLOVENSKA PSYCHOLOGICKA KONFERENCE (NEJEN) PRO DOKTORANDY A O DOKTORANDECH
ISBN
978-80-244-5174-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
80-86
Název nakladatele
UNIV PALACKEHO V OLOMOUCI
Místo vydání
OLOMOUC
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
30. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000434656000008