Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Philosophy of Video Games: Is Playing Video Games a Practice?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922109" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Philosophy of Video Games: Is Playing Video Games a Practice?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    MacIntyre offers us a robust definition of practice that plays one of the main roles in his theory. It is precisely through this definition that we can determine the standards of an activity so that we can call it a practice - it must be a cooperative human activity that is coherent and complex, through which we can realize the goods that are related to the very activity we are engaged in, that it contains the standards of excellence that are in accordance with that activity and must be directed to a specific goal. My goal in this project is to analyze whether gaming is a practice according to the standards we are given. In order to do this, we need to make a distinction between video games. Only after that do we come to the question - playing what kind of video games can we consider a practice?

  • Název v anglickém jazyce

    Philosophy of Video Games: Is Playing Video Games a Practice?

  • Popis výsledku anglicky

    MacIntyre offers us a robust definition of practice that plays one of the main roles in his theory. It is precisely through this definition that we can determine the standards of an activity so that we can call it a practice - it must be a cooperative human activity that is coherent and complex, through which we can realize the goods that are related to the very activity we are engaged in, that it contains the standards of excellence that are in accordance with that activity and must be directed to a specific goal. My goal in this project is to analyze whether gaming is a practice according to the standards we are given. In order to do this, we need to make a distinction between video games. Only after that do we come to the question - playing what kind of video games can we consider a practice?

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-620-7-47301-4

  • Počet stran knihy

    85

  • Název nakladatele

    LAP Lambert Academic Publishing AG &amp; Co. KG

  • Místo vydání

    Saarbrücken

  • Kód UT WoS knihy