Cross-Country Heterogeneity in Students' Reporting Behavior: The Use of the Anchoring Vignette Method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10374127" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10374127 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jedm.12161" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jedm.12161</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/jedm.12161" target="_blank" >10.1111/jedm.12161</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cross-Country Heterogeneity in Students' Reporting Behavior: The Use of the Anchoring Vignette Method
Popis výsledku v původním jazyce
Self-reports are an indispensable source of information in education research but they are often affected by heterogeneity in reporting behavior. Failing to correct for this heterogeneity can lead to invalid comparisons across groups. The researchers use the parametric anchoring vignette method to correct for cross-country incomparability of students' reports on teacher's classroom management. Their analysis is based on the data from the Programme for International Student Assessment 2012. The results show significant variation in implicit standards across countries. Correlations between countries' average teacher classroom management levels and external variables like students test scores and public expenditure per pupil change substantially after vignette adjustment. The researchers conclude that the anchoring vignettes method shows potential to enhance the comparability of self-reported measures in education.
Název v anglickém jazyce
Cross-Country Heterogeneity in Students' Reporting Behavior: The Use of the Anchoring Vignette Method
Popis výsledku anglicky
Self-reports are an indispensable source of information in education research but they are often affected by heterogeneity in reporting behavior. Failing to correct for this heterogeneity can lead to invalid comparisons across groups. The researchers use the parametric anchoring vignette method to correct for cross-country incomparability of students' reports on teacher's classroom management. Their analysis is based on the data from the Programme for International Student Assessment 2012. The results show significant variation in implicit standards across countries. Correlations between countries' average teacher classroom management levels and external variables like students test scores and public expenditure per pupil change substantially after vignette adjustment. The researchers conclude that the anchoring vignettes method shows potential to enhance the comparability of self-reported measures in education.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Educational Measurement
ISSN
0022-0655
e-ISSN
—
Svazek periodika
55
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
3-31
Kód UT WoS článku
000426510200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85042724700