Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cross-Country Heterogeneity in Students' Reporting Behavior: The Use of the Anchoring Vignette Method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10374127" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10374127 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jedm.12161" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jedm.12161</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/jedm.12161" target="_blank" >10.1111/jedm.12161</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cross-Country Heterogeneity in Students' Reporting Behavior: The Use of the Anchoring Vignette Method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Self-reports are an indispensable source of information in education research but they are often affected by heterogeneity in reporting behavior. Failing to correct for this heterogeneity can lead to invalid comparisons across groups. The researchers use the parametric anchoring vignette method to correct for cross-country incomparability of students&apos; reports on teacher&apos;s classroom management. Their analysis is based on the data from the Programme for International Student Assessment 2012. The results show significant variation in implicit standards across countries. Correlations between countries&apos; average teacher classroom management levels and external variables like students test scores and public expenditure per pupil change substantially after vignette adjustment. The researchers conclude that the anchoring vignettes method shows potential to enhance the comparability of self-reported measures in education.

  • Název v anglickém jazyce

    Cross-Country Heterogeneity in Students' Reporting Behavior: The Use of the Anchoring Vignette Method

  • Popis výsledku anglicky

    Self-reports are an indispensable source of information in education research but they are often affected by heterogeneity in reporting behavior. Failing to correct for this heterogeneity can lead to invalid comparisons across groups. The researchers use the parametric anchoring vignette method to correct for cross-country incomparability of students&apos; reports on teacher&apos;s classroom management. Their analysis is based on the data from the Programme for International Student Assessment 2012. The results show significant variation in implicit standards across countries. Correlations between countries&apos; average teacher classroom management levels and external variables like students test scores and public expenditure per pupil change substantially after vignette adjustment. The researchers conclude that the anchoring vignettes method shows potential to enhance the comparability of self-reported measures in education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Educational Measurement

  • ISSN

    0022-0655

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    3-31

  • Kód UT WoS článku

    000426510200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85042724700