Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogické procesy v podmínkách společného vzdělávání a jejich výzkum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10383071" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10383071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2018_3.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2018_3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2018.7.2.3" target="_blank" >10.18355/PG.2018.7.2.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogické procesy v podmínkách společného vzdělávání a jejich výzkum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek referuje o založení, provedení a vyhodnocení kvalitativního výzkumu společného vzdělávání na pěti státních základních školách. Šetření bylo orientováno na sledování pedagogických procesů školy a jejich reflektování pedagogickými pracovníky školy, pro které byl vyvinut polostrukturovaný rozhovor jako hlavní výzkumná metoda. Teoretická východiska zdůvodňují pojetí společného vzdělávání a problematiku jeho realizace vysvětlovanou také z filozofického pohledu na jevy stejnosti a jinakosti. Výzkumné šetření ověřilo funkčnost výzkumného nástroje při monitorování pedagogických procesů školy, což může přispět k dlouhodobějšímu sledování pedagogických procesů na škole, k porozumění jejich podmínkám, aby mohlo být reagováno na potřeby školy. Tím lze podpořit její seberozvoj z hlediska společného vzdělávání. Výzkum dále ověřil, že induktivně deduktivními postupy zakotvené teorie při zpracování údajů lze porovnat strategie jednotlivých škol a zjistit tak, co je pro společné vzdělávání, jak je chápáno v intencích našeho příspěvku, skutečně důležité a podstatně určující.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational processes in conditions of inclusive education and their research

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the establishment, implementation, and evaluation of qualitative research on inclusive education at five public primary and secondary schools. The survey was focused on monitoring the educational processes of the school and their reflection by the pedagogical staff of the school, for which a semi-structured interview was developed as the main research method. The theoretical basis justifies the concept of inclusive education and the issues related to its implementation enhancing them by the philosophical view of the phenomena of sameness and otherness. The research verified the functionality of the research tool in monitoring the educational processes of the school, which can contribute to the longer-term monitoring of educational processes at school, to understanding their conditions in order to respond to the needs of the school. This may further support the school in its self-development in terms of inclusive learning. The research furthermore verified that inductively-deductive procedures of stationary theories in data processing can compare the strategies of individual schools and find out what is really important and significantly decisive for the inclusive education, as understood in the context of this contribution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    247-268

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus