Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počáteční čtení : čtu a stávám se čtenářem (Cesty propojení výzkumu a praxe) - 2018

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389526" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/2018-2/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/2018-2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počáteční čtení : čtu a stávám se čtenářem (Cesty propojení výzkumu a praxe) - 2018

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Konference navázala na již realizované konference v letech 2014 a 2016. Cílem bylo představit nové poznatky vzešlé z výzkumů a projektů, ale také dát prostor praktickým zkušenostem a osvědčeným postupům ze všech aktivit podporujících rozvoj čtenářské gramotnosti a čtenářství u našich žáků, z pohledu různých vědních disciplín (primární a předškolní pedagogika, pedagogická psychologie, speciální pedagogika, lingvistika, aj.). Byl tak dán prostor pro setkávání odborníků z vysokých škol i profesionálů z praxe, které spojuje zájem o problematiku rozvoje čtení a čtenářství a souvisejících gramotnostních dovedností. Konference byla určena nejen pro akademické pracovníky a studenty magisterských a doktorských programů, ale také pro pracovníky odborné praxe - učitele mateřských a základních škol, vychovatele, pracovníky školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení, pracovníky knihoven, ale také pro všechny ostatní, které rozvoj gramotnosti, čtení a čtenářství našich dětí zajímají. Dopolední plénum zahrnovalo plenární příspěvky s mezinárodní účastí, odpoledne se uskutečnila jednání v sekcích, jedna sekce měla zahraniční účast - představena byla diagnostická baterie, která vzniká ve spolupráci čtyř zemí Evropské unie. Program doprovodil i mimořádný kulatý stůl, reflektující 100 let české (a slovenské) dětské literatury. Na závěr konference si studenti PedF UK připravili scénické čtení.

  • Název v anglickém jazyce

    Initial Reading: I Read and Become a Reader (Paths of Linking Research and Practice) - 2018

  • Popis výsledku anglicky

    The conference followed up on the already realized conferences in 2014 and 2016. The aim was to present new findings from research and projects, but also to enable to share practical experience and experience-based practice from all activities supporting the development of reading literacy and reading at our pupils. All that from the point of view of various scientific disciplines (primary and preschool pedagogy, pedagogical psychology, special pedagogy, linguistics, etc.). The conference became also a meeting place for academic professionals and professionals from practice dealing with the issue of the development of reading and related literacy skills. The conference was designed not only for academics and students of masters and doctoral programs, but also for professional staff from practice - kindergarten and primary school teachers, educators, professionals from school counselling centres and counselling facilities, library staff, but also for everyone else interested in the development of literacy, readership and reading of our children. Morning Plenum included lecturers of experts with international participation. In the afternoon the meetings were held in sections. There was one international section in which a diagnostic battery created in cooperation between four European countries, was introduced. The program was accompanied by an extraordinary round table, reflecting 100 years of Czech (and Slovak) children&apos;s literature. At the end of the conference, the students prepared a scenic reading for the participants.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    200

  • Počet zahraničních účastníků

    15

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce