Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe (2024)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10494900" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10494900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe (2024)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V září 2024 se konala již tradiční konference Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe. Byla určena pro zájemce z řad akademických pracovníků, pracovníků poradenského systému ve školství, pedagogické pracovníky ze základních, mateřských, speciálních i středních škol, pracovníky z knihoven a další zájemce, např. z neziskových organizací. Společným jmenovatelem konferenčních příspěvků byl rozvoj gramotnostních dovedností a otázky vzdělávání dětí běžného vývoje, ale také dětí s rizikem vzniku gramotnostních obtíží. Prezentována byla teoretická východiska a aktuální stav rozvoje gramotnostních dovedností u nás i ve světě, ale také možnosti diagnostiky, intervence a vzdělávacích programů pro rozvoj čtenářských, pisatelských, matematických a dalších gramotnostních dovedností (např. hudebních, informačních aj.). Dopolední program byl tvořen zvanými referáty. Odpolední program se konal v sekcích na tato témata: rozvoj jazykové a čtenářské gramotnosti dětí předškolního věku a začínajících čtenářů, didaktické aspekty rozvoje čtenářských dovedností na základní a střední škole, porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti, diagnostické a intervenční aspekty gramotnostních dovedností z hlediska poradenské praxe, podpora rozvoje gramotnostních dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, digitální technologie a jejich přínos k rozvoji čtenářství a myšlení, aktivity knihoven rozvíjející čtení a čtenářství, hudební gramotnost a její podpora u dětí a žáků. Uspořádány byly dva workshopy se zaměřením na generativní AI ve vzdělávaní; byla také představena v několika příspěvcích diagnostická baterie PorTex, sloužící k diagnostice gramotnostních dovedností s těžištěm pro porozumění textům.

  • Název v anglickém jazyce

    I read and become a reader - ways of connecting research and practice (2024)

  • Popis výsledku anglicky

    Rozpoznat jazykněmčinaangličtinačeštinačeštinaangličtinaněmčinaV září 2024 se konala již tradiční konference Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe. Byla určena pro zájemce z řad akademických pracovníků, pracovníků poradenského systému ve školství, pedagogické pracovníky ze základních, mateřských, speciálních i středních škol, pracovníky z knihoven a další zájemce, např. z neziskových organizací. Společným jmenovatelem konferenčních příspěvků byl rozvoj gramotnostních dovedností a otázky vzdělávání dětí běžného vývoje, ale také dětí s rizikem vzniku gramotnostních obtíží. Prezentována byla teoretická východiska a aktuální stav rozvoje gramotnostních dovedností u nás i ve světě, ale také možnosti diagnostiky, intervence a vzdělávacích programů pro rozvoj čtenářských, pisatelských, matematických a dalších gramotnostních dovedností (např. hudebních, informačních aj.). Dopolední program byl tvořen zvanými referáty. Odpolední program se konal v sekcích na tato témata: Rozvoj jazykové a čtenářské gramotnosti dětí předškolního věku a začínajících čtenářů, didaktické aspekty rozvoje čtenářských dovedností na základní a střední škole, porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti, diagnostické a intervenční aspekty gramotnostních dovedností z hlediska poradenské praxe, podpora rozvoje gramotnostních dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, digitální technologie a jejich přínos k rozvoji čtenářství a myšlení, aktivity knihoven rozvíjející čtení a čtenářství, hudební gramotnost a její podpora u dětí a žáků.Uspořádány byly dva workshopy se zaměřením na generativní AI ve vzdělávaní a byla také představena v několika příspěvcích diagnostická baterie PorTex, sloužící k diagnostice gramotnostních dovedností s těžištěm pro porozumění textům.1 741 / 5 000In September 2024, the traditional conference I Read and Become a Reader - Paths of Connecting Research and Practice was held. It was intended for interested parties from among academic staff, workers in the educational counseling system, pedagogical staff from primary, kindergarten, special and secondary schools, library staff and other interested parties, e.g. from non-profit organizations. The common denominator of the conference contributions was the development of literacy skills and issues of educating children with normal development, but also children at risk of developing literacy difficulties. Theoretical foundations and the current state of literacy skills development in our country and around the world were presented, as well as possibilities for diagnostics, intervention and educational programs for the development of reading, writing, mathematical and other literacy skills (e.g. music, information, etc.). The morning program consisted of invited papers. The afternoon program was held in sections on the following topics: Development of language and reading literacy of preschool children and beginning readers, didactic aspects of the development of reading skills in primary and secondary schools, comprehension as a factor in the development of literacy, diagnostic and intervention aspects of literacy skills from the point of view of counseling practice, support for the development of literacy skills in students with special educational needs and gifted students, digital technologies and their contribution to the development of reading and thinking, library activities developing reading and literacy, musical literacy and its support for children and students. Two workshops were organized focusing on generative AI in education, and the PorTex diagnostic battery, used to diagnose literacy skills with a focus on text comprehension, was also presented in several contributions.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha, Pedagogická fakulta UK

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    140

  • Počet zahraničních účastníků

    10

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce