Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dítě se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10383341" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10383341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dítě se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatní pedagogičtí pracovníci již často vědí, jak v takových případech postupovat. Někdy se ale může jednat o první, nebo novou zkušenost s takovým žákem. Pak je potřeba mít k dispozici nejen teoretické informace, ale hlavně příklady z praxe, které jim pomohou při řešení různých situací. Tato publikace popisuje deset nejčastějších diagnóz (od ADHD a specifických poruch učení, přes tělesné postižení až po autismus), se kterými je možné se ve škole setkat. Ukazuje, jakým způsobem mohou učitelé s dětmi s určitými obtížemi pracovat. Na základě příkladů dobré i špatné praxe předkládá metody a postupy, které se při práci s těmito dětmi osvědčily i kterých je naopak třeba se vyvarovat. Ukazuje, jak změnit nebo přizpůsobit výuku, aby ji zvládalo i dítě se SVP. Nevyhýbá se ani otázce hodnocení či motivace.

  • Název v anglickém jazyce

    Child with hearing disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    More and more pupils with special educational needs are coming to schools. These may be children who already have a certain diagnosis, but also individuals who do not have it, but due to their abnormal behavior it is necessary to work with them individually. Teachers, teacher assistants and other teaching staff often know how to proceed in such cases. But sometimes this may be the first or a new experience with such a pupil. Then it is necessary to have not only theoretical information, but mainly practical examples that will help them in solving various situations. This publication describes the top 10 diagnoses (from ADHD and specific learning disabilities, through physical disability to autism) that can be encountered at school. It shows how teachers can work with children with certain difficulties. On the basis of examples of good and bad practice, it presents methods and procedures that have worked well with these children and which should be avoided. It shows how to change or adapt teaching so that a child with special educational needs can handle it. Nor does it avoid evaluation or motivation.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Speciálněpedagogické minimum pro učitele

  • ISBN

    978-80-88290-14-8

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    90-104

  • Počet stran knihy

    157

  • Název nakladatele

    Pasparta Publishing, s.r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly