Predictors of social participation children with cerebral palsy in primary schools in Republic of Serbia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10389547" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10389547 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=1tu_fA7UnC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=1tu_fA7UnC</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.19090/ps.2018.1.3-22" target="_blank" >10.19090/ps.2018.1.3-22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
srbština
Název v původním jazyce
Prediktori socijalne participacije kod dece sa cerebralnom paralizom u osnovnim školama u Republici Srbiji
Popis výsledku v původním jazyce
Glavni cilj ovog rada je da identifikuje faktore koji unapred mogu da determiniš u kvalitet socijalne participacije učenika sa CP u osnovnim školama u Srbiji. Studija obuhvata 75 dece sa CP između 6 i 12 godina koja pohađaju osnovne škole od prvog do šestog razreda u četiri oblasti Republike Srbije. Rezultati pokazuju detaljan uvid u nivo socijalne participacije učenika sa CP u osnovnim školama u Srbiji i objašnjavaju potencijalne faktore koji mogu da utiču na njihovu socijalnu participaciju: nivo grubih motornih funkcija, manipulativna spretnost, kognitivni status i uzrast učenika.
Název v anglickém jazyce
Predictors of social participation children with cerebral palsy in primary schools in Republic of Serbia
Popis výsledku anglicky
The main goal of this paper is to identify factors that can determine in advance the quality of social participation of pupils with CP in elementary schools in Serbia. The study includes 75 children with cerebral palsy between six and twelwe years who are attending primary schools from the first to the sixth grade in four areas in the Republic of Serbia. The results show a detailed insight into the level of social participation of students with CP in Serbian primary schools and explain potential factors that can influence their social participation: the level of gross motor functions, manipulative skills, cognitive status and age of students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PEDAGOŠKA STVARNOST
ISSN
0553-4569
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
3-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—