Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry vs. cookbooks in practical teaching biology viewed by teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398495" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398495 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/19:10398495

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry vs. cookbooks in practical teaching biology viewed by teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We focused on biology teachers&apos; opinion on inquiry and cookbook practicals and analysed their ability to formulate a hypothesis. Teachers experienced inquiry based practicals where formulation of hypothesis was required, and cookbook practicals. We asked them by short questionnaire which activities were novel, beneficial, easy or difficult, most useful and then we examined if they were able to formulate correct hypothesis. Although the teachers did not perceive inquiry as unknown nor as difficult four out of ten were not able to formulate a hypothesis. When asked which the most beneficial activities were, teachers mentioned cookbook ones. We suggest including more inquiry in teacher training.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry vs. cookbooks in practical teaching biology viewed by teachers

  • Popis výsledku anglicky

    We focused on biology teachers&apos; opinion on inquiry and cookbook practicals and analysed their ability to formulate a hypothesis. Teachers experienced inquiry based practicals where formulation of hypothesis was required, and cookbook practicals. We asked them by short questionnaire which activities were novel, beneficial, easy or difficult, most useful and then we examined if they were able to formulate correct hypothesis. Although the teachers did not perceive inquiry as unknown nor as difficult four out of ten were not able to formulate a hypothesis. When asked which the most beneficial activities were, teachers mentioned cookbook ones. We suggest including more inquiry in teacher training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVI (PBE 2018)

  • ISBN

    978-80-7603-066-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    30-36

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000482135600004