Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10399246" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10399246 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=KP377d2W1k" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=KP377d2W1k</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Tento text pojednává o projektu Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání s termínem realizace v období od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2019. Text postupně stručně seznamuje s třemi vzdělávacími moduly, jejich hlavními tématy, aktivitami, s účastníky, harmonogramem a klíčovými aktivitami. Představuje současné dílčí výstupy i vzhledem k tomu, že projekt v době zpracování této zprávy nebyl ještě ukončen. Hlavním řešitelem je Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a partnery jsou čtyři vysoké školy a nestátní nezisková organizace (NNO) zaměřená na podporu inkluze dětí s odlišným mateřským jazykem META o.p.s. Cílem projektu je zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy. Prostřednictvím společenství praxe všech aktérů projekt rozvíjí profesní kompe-tence učitelů a budoucích učitelů v oblasti čtenářské, matematické pregramotností a didaktiky předškolního vzdělávání s akcentem na výměnu zkušeností, propojení teorie a praxe z hlediska specifi k předškolního vzdělávání v souladu s cíli RVP PV.
Název v anglickém jazyce
Support of Preliteracy, Prenumeracy and Didactics in Pre-school Education
Popis výsledku anglicky
This text deals with the project Support of Preliteracy, Prenumeracy and Didactics in Pre-school Education with the period of implementation from 1. 1. 2017 to 31. 12. 2019. The text briefl y introduces three learning modules, their main themes, activities, participants, timetable and key activities. It also represents the current partial outputs, as the project was not yet completed at the time of writing this report. The principal investigator is the Faculty of Education of Charles University and the partners are four universities and a non-governmental non-profi t organization focused on supporting inclusion of children with a different mother tongue META o.p.s. The aim of the project is to improve the quality of pre-school education, including facilitating the transition of children from kindergarten to primary school. Through the community of practice of all actors, the project develops the professional competences of teachers and future teachers in the areas of reading, mathematical pre-schooling and didactics of pre-school education with an emphasis on exchanging experience, linking theory and practice in terms of pre-school specifi cities in line with the preschool curriculum.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání [online]
ISSN
2533-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
167-187
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—