GRAPHICAL SOLUTION OF WORD PROBLEMS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10400551" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10400551 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://semt.cz/proceedings-19.pdf" target="_blank" >https://semt.cz/proceedings-19.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GRAPHICAL SOLUTION OF WORD PROBLEMS
Popis výsledku v původním jazyce
Solving word problems is one of the areas systematically developed from primary to upper secondary school levels. Mathematical apparatus needed for their solution is acquired by the pupils gradually. Especially on primary school level, solving of word problems is predominantly based on the use of heuristic strategies/approaches. In the workshop, one of these strategies will be presented - the use of graphical solution using area-proportional diagrams and its systematic development. The potential of this strategy will be illustrated on a set of word problems. Also, the question of the extent in which this strategy can be taught will be discussed.
Název v anglickém jazyce
GRAPHICAL SOLUTION OF WORD PROBLEMS
Popis výsledku anglicky
Solving word problems is one of the areas systematically developed from primary to upper secondary school levels. Mathematical apparatus needed for their solution is acquired by the pupils gradually. Especially on primary school level, solving of word problems is predominantly based on the use of heuristic strategies/approaches. In the workshop, one of these strategies will be presented - the use of graphical solution using area-proportional diagrams and its systematic development. The potential of this strategy will be illustrated on a set of word problems. Also, the question of the extent in which this strategy can be taught will be discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS
ISBN
978-80-7603-069-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
445-446
Název nakladatele
PedF UK
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000505160800047