Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GRAPHICAL SOLUTION OF WORD PROBLEMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10400551" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10400551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://semt.cz/proceedings-19.pdf" target="_blank" >https://semt.cz/proceedings-19.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GRAPHICAL SOLUTION OF WORD PROBLEMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Solving word problems is one of the areas systematically developed from primary to upper secondary school levels. Mathematical apparatus needed for their solution is acquired by the pupils gradually. Especially on primary school level, solving of word problems is predominantly based on the use of heuristic strategies/approaches. In the workshop, one of these strategies will be presented - the use of graphical solution using area-proportional diagrams and its systematic development. The potential of this strategy will be illustrated on a set of word problems. Also, the question of the extent in which this strategy can be taught will be discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    GRAPHICAL SOLUTION OF WORD PROBLEMS

  • Popis výsledku anglicky

    Solving word problems is one of the areas systematically developed from primary to upper secondary school levels. Mathematical apparatus needed for their solution is acquired by the pupils gradually. Especially on primary school level, solving of word problems is predominantly based on the use of heuristic strategies/approaches. In the workshop, one of these strategies will be presented - the use of graphical solution using area-proportional diagrams and its systematic development. The potential of this strategy will be illustrated on a set of word problems. Also, the question of the extent in which this strategy can be taught will be discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS

  • ISBN

    978-80-7603-069-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    445-446

  • Název nakladatele

    PedF UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000505160800047