Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova jako koexistence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10411327" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10411327 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova jako koexistence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať se zabývá ontologickým charakterem výchovného vztahu, tak jak se formuje v době krize výchovy a vzdělávání. Vychází především z Finkových analýz výchovy pojaté jako základní vztah člověka ke světu, ke společnosti a k sobě samému. Klade si otázky, jak vychovávat v době, kdy je otřesena legitimita výchovné autority a hledá předpoklady pro možnost &quot;dobré výchovy&quot; v podmínkách zpochybnění všech tradičních hodnot a dosavadních vztahů, na nichž výchova spočívala.

  • Název v anglickém jazyce

    Education as Coexistence

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the ontological character of the educational relationship as it is formed during the crisis of education and upbringing. It is primarily based on Fink&apos;s analysis of education, perceived as the basic relationship of man to the world, to society and to himself. It asks how to educate in a time when the legitimacy of educational authority is shaken and seeks the preconditions for the possibility of &quot;good&quot; education in the context of questioning all of the traditional values and existing relationships on which education is based.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Existence a koexistence ve filosofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola

  • ISBN

    978-80-7603-154-8

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    25-36

  • Počet stran knihy

    534

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly