Výchova jako koexistence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10411327" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10411327 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova jako koexistence
Popis výsledku v původním jazyce
Stať se zabývá ontologickým charakterem výchovného vztahu, tak jak se formuje v době krize výchovy a vzdělávání. Vychází především z Finkových analýz výchovy pojaté jako základní vztah člověka ke světu, ke společnosti a k sobě samému. Klade si otázky, jak vychovávat v době, kdy je otřesena legitimita výchovné autority a hledá předpoklady pro možnost "dobré výchovy" v podmínkách zpochybnění všech tradičních hodnot a dosavadních vztahů, na nichž výchova spočívala.
Název v anglickém jazyce
Education as Coexistence
Popis výsledku anglicky
This article deals with the ontological character of the educational relationship as it is formed during the crisis of education and upbringing. It is primarily based on Fink's analysis of education, perceived as the basic relationship of man to the world, to society and to himself. It asks how to educate in a time when the legitimacy of educational authority is shaken and seeks the preconditions for the possibility of "good" education in the context of questioning all of the traditional values and existing relationships on which education is based.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Existence a koexistence ve filosofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-154-8
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
25-36
Počet stran knihy
534
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—