Education as Coexistence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10427822" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10427822 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dxGMqBS36t" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dxGMqBS36t</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education as Coexistence
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the ontological character of the educational relationship as it is formed during the crisis of education and upbringing. It is primarily based on Fink's analysis of education, perceived as th e basic relationship of a man to the world, to society, and to himself. It asks how to educate in a time when the legitimacy of educational authority is shaken and seeks the preconditions for the po ssibility of "good" education in the context of questioning all of the traditional values and existing relationships on which education is based.
Název v anglickém jazyce
Education as Coexistence
Popis výsledku anglicky
This article deals with the ontological character of the educational relationship as it is formed during the crisis of education and upbringing. It is primarily based on Fink's analysis of education, perceived as th e basic relationship of a man to the world, to society, and to himself. It asks how to educate in a time when the legitimacy of educational authority is shaken and seeks the preconditions for the po ssibility of "good" education in the context of questioning all of the traditional values and existing relationships on which education is based.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—