Zrakové vnímání jako významný determinant rozvoje komunikace u žáků se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416065" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zrakové vnímání jako významný determinant rozvoje komunikace u žáků se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje významu zrakového vnímání jako podstatného determinantu rozvoje komunikačních kompetencí každého člověka. Prezentovaná výzkumná část je zaměřena na žáky s těžkým sluchovým postižením, u nichž zrakové vnímání představuje důležitý kompenzační prostředek, který může nahrazovat nefunkční sluch. Ze závěrů výzkumu sledujícího úroveň zrakového vnímání a rovněž úroveň komunikačních kompetencí u žáků s těžkým sluchovým postižením vyplývá, že nelze při jejich vzdělávání spoléhat výhradně na vizuální příjem informací, ale ideálně využívat minimálně bisenzorickou percepci.
Název v anglickém jazyce
Visual Perception as an Important Determining Factor of Communication Development in Pupils with Hearing Impairment
Popis výsledku anglicky
This paper deals with how important visual perception is as a significant factor determining the development of communication competences of every person. The presented research part focuses on pupils with severe hearing impairment whose visual perception represents an important compensatory means that can replace the non-functioning hearing. The research followed the level of visual perception as well as the level of communication competences and its conclusions are showing that we can't rely solely on the visual intake of information when we educate these pupils but ideally, we should make use of at least bi-sensory perception.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Existence a koexistence ve filozofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-154-8
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
467-474
Počet stran knihy
534
Název nakladatele
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—