Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zrakové vnímání jako významný determinant rozvoje komunikace u žáků se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416065" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zrakové vnímání jako významný determinant rozvoje komunikace u žáků se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje významu zrakového vnímání jako podstatného determinantu rozvoje komunikačních kompetencí každého člověka. Prezentovaná výzkumná část je zaměřena na žáky s těžkým sluchovým postižením, u nichž zrakové vnímání představuje důležitý kompenzační prostředek, který může nahrazovat nefunkční sluch. Ze závěrů výzkumu sledujícího úroveň zrakového vnímání a rovněž úroveň komunikačních kompetencí u žáků s těžkým sluchovým postižením vyplývá, že nelze při jejich vzdělávání spoléhat výhradně na vizuální příjem informací, ale ideálně využívat minimálně bisenzorickou percepci.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual Perception as an Important Determining Factor of Communication Development in Pupils with Hearing Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with how important visual perception is as a significant factor determining the development of communication competences of every person. The presented research part focuses on pupils with severe hearing impairment whose visual perception represents an important compensatory means that can replace the non-functioning hearing. The research followed the level of visual perception as well as the level of communication competences and its conclusions are showing that we can&apos;t rely solely on the visual intake of information when we educate these pupils but ideally, we should make use of at least bi-sensory perception.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Existence a koexistence ve filozofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola

  • ISBN

    978-80-7603-154-8

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    467-474

  • Počet stran knihy

    534

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly