Interkulturní didaktika cizojazyčné literatury: kontexty a perspektivy se zaměřením na německy psanou literaturu pro děti a mládež a zřetelem k tématu 2. světové války
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416886" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interkulturní didaktika cizojazyčné literatury: kontexty a perspektivy se zaměřením na německy psanou literaturu pro děti a mládež a zřetelem k tématu 2. světové války
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie se zabývá širokými kontexty cizojazyčné literatury a jejím zprostředkování ve vyučování cizímu jazyku: vztahem literatury a kultury, literatury a jazyka, literatury jako předmětu i prostředku vzdělávání. Soustředí se na problematiku literárního kánonu a textového korpusu, inovaci didaktických principů modifikovaných pro potřeby práce s cizojazyčným literárním textem. Perspektivy spatřuje ve zkoumání souvislostí mezi čtenářstvím v mateřském a cizím jazyce, v těsnějším propojení terciární a sekundární sféry vzdělávání. Publikace je zaměřena především na německy psanou literaturu pro děti a mládež, pojícím prvkem jednotlivých zkoumaných okruhů jsou příklady z literárních děl s tématem 2. světové války.
Název v anglickém jazyce
Intercultural Didactics of Foreign Language Literature. Contexts and Perspectives. Focusing on German-language literature for children and young adults and considering the topic of World War II
Popis výsledku anglicky
The monograph deals with the broad contexts of foreign language literature and its mediation in foreign language teaching: the relationship between literature and culture, literature and language, literature as an object and a means of education. It focuses on the issue of literary canon and textual corpus, innovation of didactic principles modified for the needs of working with foreign language literary texts. He finds perspectives in the study of the connections between reading in the mother tongue and in a foreign language, in a closer connection between the tertiary and secondary spheres of education. The publication focuses mainly on German literature for children and young people, the connecting element of the individual research areas are examples from literary works with the theme of World War II.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7603-183-8
Počet stran knihy
325
Název nakladatele
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—