Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interkulturní didaktika cizojazyčné literatury: kontexty a perspektivy se zaměřením na německy psanou literaturu pro děti a mládež a zřetelem k tématu 2. světové války

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416886" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interkulturní didaktika cizojazyčné literatury: kontexty a perspektivy se zaměřením na německy psanou literaturu pro děti a mládež a zřetelem k tématu 2. světové války

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie se zabývá širokými kontexty cizojazyčné literatury a jejím zprostředkování ve vyučování cizímu jazyku: vztahem literatury a kultury, literatury a jazyka, literatury jako předmětu i prostředku vzdělávání. Soustředí se na problematiku literárního kánonu a textového korpusu, inovaci didaktických principů modifikovaných pro potřeby práce s cizojazyčným literárním textem. Perspektivy spatřuje ve zkoumání souvislostí mezi čtenářstvím v mateřském a cizím jazyce, v těsnějším propojení terciární a sekundární sféry vzdělávání. Publikace je zaměřena především na německy psanou literaturu pro děti a mládež, pojícím prvkem jednotlivých zkoumaných okruhů jsou příklady z literárních děl s tématem 2. světové války.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural Didactics of Foreign Language Literature. Contexts and Perspectives. Focusing on German-language literature for children and young adults and considering the topic of World War II

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph deals with the broad contexts of foreign language literature and its mediation in foreign language teaching: the relationship between literature and culture, literature and language, literature as an object and a means of education. It focuses on the issue of literary canon and textual corpus, innovation of didactic principles modified for the needs of working with foreign language literary texts. He finds perspectives in the study of the connections between reading in the mother tongue and in a foreign language, in a closer connection between the tertiary and secondary spheres of education. The publication focuses mainly on German literature for children and young people, the connecting element of the individual research areas are examples from literary works with the theme of World War II.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-183-8

  • Počet stran knihy

    325

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy